چرا معتقدید همه باید کرونا بگیرند؟ حتی در ایمنی گله ای از مبتلا شدن ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت صحبت می شود
چرا معتقدید همه باید کرونا بگیرند؟ حتی در ایمنی گله ای از مبتلا شدن ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت صحبت می شود

آیا این نوع صحبت کردن باعث دلسرد شدن مردم و ناامیدی آنها نمی شود و نمی گویند وقتی که قرار است ما مبتلا شویم دیگر چه لزومی دارد که خود را قرنطینه و توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم و در آخر سر هم مبتلا شویم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در یک برنامه تلویزیونی گفته است که کرونا را همه می گیرند، این بیماری جدیدی هست، واکسن و دارو ندارد. تنها کاری که باید بکنیم این است که مردم به تدریج بگیرند و علم این را می گوید. اگر مردم ناگهانی بگیرند یکدفه جمعیت بزرگی می گیرند و پشت در بیمارستان می مانند و تخت های بیمارستان نمی تواند آنها را پذیرش کند، ICU های ما جوابگو نیستتد و اتفاقی که در ایتالیا و اسپانیا و آمریکا رخ می دهد و منجر به مرگ همگان می شود.

به گزارش کاوش اخبار؛ این فیلم کوتاه که سر و صدای زیادی بلند کرده و حتی باعث ترس مخاطبین شده سوالاتی را نیز به ذهن متبادر می کند که مهم ترین آن این است که چرا گفته شد کرونا را همه می گیرند و این حرف چقدر صحت دارد؛ آیا کسانی که همه توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند باز هم مبتلا خواهند شد؟

دیگر اینکه آیا این نوع صحبت کردن باعث دلسرد شدن مردم و ناامیدی آنها نمی شود و نمی گویند وقتی که قرار است ما مبتلا شویم دیگر چه لزومی دارد که خود را قرنطینه و توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم و در آخر سر هم مبتلا شویم؛ آیا این صحبت، مخالف همه حرف های گفته شده نیست که برای مراقبت از خود به توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عمل کنید؟

آیا این گفته که همگان می گیرند از فردا یک‌ استدلال در دستان کسانی نمی شود که اعتقادی به رعایت توصیه های بهداشتی ندارند و حتی یک دلیل برای مسئولان نمی شود که اجرای محدودیت ها را جدی نگیرند. اگر بنا است همه بگیرند چرا کشورهای درگیر این بحران، قوانین سفت و سخت قرنطینه را پیش گرفته اند و هنوز هم تنها راه مقابله را تا یافتن راه درمانی، حفظ محدودیت ها می دانند؟

حتی اگر هدف از این صحبت اشاره به ایمنی گله ای بوده در این مصونیت نیز صحبت از ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت است نه همه جمعیت، این در حالی است که بهداشت جهانی ایمنی‌گله ای را هم نفی کرده و گفته است که مردم گله نیستند که از مصونیت گله ای صحبت می شود و وقتی که دارویی برای کرونا هنوز کشف نشده صحبت از ایمنی گله ای خطرناک است.

حتی این سازمان به مسئولان و متولیان امر که می تواند یکی از آنها رئیس مرکز بهداشت خوزستان باشد، تاکید کرده که هنگام استفاده از اصطلاحات در مورد عفونت‌های طبیعی باید خیلی مراقب باشند زیرا می‌تواند به محاسبه‌هایی بی‌رحمانه منجر شود که مردم، زندگی و رنج انسانی را در مرکز معادله قرار نمی‌دهد.

هرچند که یکی از دلایل این صحبت ها می تواند توجیهی بر افزایش آمار صعودی مبتلایان کرونا در استان و بحرانی باشد که دامن استان را گرفته است.