چرا انتظار دارید مهلت سه روزه تاثیرگذار باشد؟
چرا انتظار دارید مهلت سه روزه تاثیرگذار باشد؟

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفته که آمار مبتلایان به کرونا در چند شهر خوزستان بالا است و به همین دلیل در شورای تامین استان تصمیم گرفته شده سه روز به مردم و صنوف فرصت دهند تا اصول بهداشتی را رعایت کنند و اگر به رعایت این اصول بی توجهی نمایند و همچنان آمار بالا باشد شهر مربوطه قرنطینه خواهد شد.

به گزارش کاوش اخبار؛ اولین سوالی که مطرح می شود این است که این سه روز بر چه اساس مطرح شده و بر چه مبنایی به عدد سه رسیده اند، اصولا بنا است در این سه روز چه اتفاق خاصی رخ دهد که انتظار دارند آمار کرونا نزولی شود؟

گفته اند که از فردا صد اکیپ از تمام صنوف، بازارهای سرپوشیده و پاساژها بازدید خواهند کرد و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با هماهنگی دستگاه قضایی پلمپ خواهند شد. آیا بهتر نبود که از یکی و دو هفته پیش که آمار مبتلایان صعودی شده بود این صد اکیپ شروع به فعالیت  می کردند تا به این نقطه بحرانی تهدید به قرنطینه نرسیم؟

گفته شده که سه روز مهلت می دهیم و اگر به اصول بهداشتی کم توجهی و بی توجهی کنید و آمار بالا باشد قرنطینه می کنیم؛ مگر کسانی که روزانه تست آنها مثبت اعلام می شود در همان روز به کرونا مبتلا می شوند که مهلت سه روزه برای کاهش آمار تعیین کرده اید؛ مگر نگفته اند که دوره کمون این ویروس از 2 تا 14 روز و حتی بیشتر می تواند متغیر باشد و این یعنی کسانی که امروز تست آنها مثبت شده ممکن است در دو هفته قبل گرفته باشند و عملا به این سه روز مرتبط نیستند.

اگر این سه روز مهلت داده شده بخواهد اثر گذار باشد تاثیر آن در دو هفته آینده باید مشخص شود که این مورد هم به همان دلیل که دوره کمون ویروس بیشتر از این مهلت زمانی است نمی تواند در قطع زنجیره ویروس تاثیر گذار باشد. اگر بنا بود با سه روز آن هم نه سه روز محدودیت بلکه تهدید به بازگشت محدودیت ها مشکل حل شود چرا طول دوران قرنطینه را حداقل 14 روز اعلام می کنند؟

آنچه مسلم است آمار کرونا در برخی از شهرهای خوزستان از جمله اهواز به سمت بحرانی شدن در حرکت است و آژیر این بحران از روزهای قبل با صدای بلند به صدا درآمده است؛ مسلم تر آنکه نمی توان برای این زنگ خطر 2 تا 14 روزه یک مهلت زمانی سه روزه تعیین کرد و بجای برگشت محدودیت ها در قطع زنجیره کرونا، تنها به گشت های نظارتی و تهدید مردم دل خوش کرد.