۱۳ هزار خانوار خوزستانی با اجرای رزمایش همت جوانانه حمایت می‌شوند
۱۳ هزار خانوار خوزستانی با اجرای رزمایش همت جوانانه حمایت می‌شوند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اجرای رزمایش همت جوانانه -کمک مومنانه در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا گفت: ۱۳ هزار خانوار خوزستانی با اجرای این رزمایش تحت پوشش قرار می‌گیرند.

سهام حردانی با اعلام آغاز این طرح از امروز اظهار داشت: با توجه با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر به کارگیری توانایی همه دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با ویروس کرونا، این رزمایش یک اقدام جهادی در راستای مقابله با کرونا بوده و در این ‌راستا اداره کل ورزش وجوانان خوزستان سهم مهمی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه حوزه‌ها از جمله ورزش،خیرین و بسیج ورزشکاران در این راستا استفاده شود گفت: آمادگی لازم برای استفاده از سالن‌های ورزشی به عنوان محلی برای جمع آوری اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند خوزستانی وجود دارد . از مردم تقاضا داریم هدایای خود را در این کار خیر توزیع کنند تا جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

حردانی با اشاره به اینکه در اجرای این رزمایش محور کار با سازمان‌های مردم‌نهاد است و تلاش می‌ شود از پتانسیل هیات‌های ورزشی استان به خوبی استفاده شود افزود: در این طرح اقلام اساسی همچون برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی پس از بررسی‌ و شناسایی قشر آسیب دیده از بیماری کرونا بین آنها توزیع می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: ایجاد یک پویش در فضای مجازی برای تبلیغ و اطلاع رسانی در این رابطه لازم است زیرا موجب به کارگیری افراد بیشتر و تاثیر قوی‌تر رزمایش در مقابله با کرونا خواهد شد.

وی به اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت جوانان در مبارزه با شیوع کرونا گفت: جوانان در همه رویدادها و چالش‌ها پای کار بوده و با حضور فعال خود همیشه کمک‌های قابل‌ توجهی در حل مشکلات داشته‌اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا اقدامات خوبی درجهت مبارزه با این ویروس درسطح استان خوزستان صورت گرفته است افزود:سمن های حوزه جوانان استان باید با برنامه ریزی فعالیت‌هایشان را درخصوص مبارزه با کرونا سازماندهی کنند .

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰سمن جوان در استان مشغول فعالیت هستند گفت: بحران کرونا موجب شد تا نقش جوانان در حل مشکلات پررنگ‌تر شود ولی انتظار داریم سمن های جوان استان همچنان با وحدت رویه و ارائه ایده‌ها وطرح‌های خلاقانه فعالیت‌ های شایسته خود را ادامه دهند.

حردانی افزود: از ابتدای شروع بحران کرونا سمن‌های جوان استان در این زمینه فعالیت‌های بسیاری همچون توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، آموزش و برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی و شعرخوانی از طریق فضای مجازی و آموزش کتب درسی در مناطق محروم انجام دادند.

وی با بیان اینکه در حوزه جهادی چند کارگاه تولید ماسک در خانه های جوان خوزستان راه اندازی شد گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک توسط این کارگاه ها تولید و بین مردم استان توزیع شده است همچنین یک ظرفیت ۹۰ هزار لیتری مواد ضد عفونی توسط سمن های استان ایجاد شد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا