به تعهدات خود در پروژه ی جاده ساحلی شیبان عمل کرده ایم؛ در این زمینه شیطنت رسانه ای شده/ سیل بندهای اهواز، شوشتر و شوش ترمیم شد
به تعهدات خود در پروژه ی جاده ساحلی شیبان عمل کرده ایم؛ در این زمینه شیطنت رسانه ای شده/ سیل بندهای اهواز، شوشتر و شوش ترمیم شد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خوزستان با اشاره به برخی گزارشات منتشر شده در خصوص پروژه ی جاده ساحلی شیبان گفت: شیطنت های رسانه ای بسیاری در رابطه با این پروژه شده که باید پاسخگو باشند زیرا نه تنها کار رها نشده بلکه صددرصد به تعهدات قرارداد عمل کرده ایم.

به گزارش کاوش، لفته دورکوندی روز سه شنبه ( دوم اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اینکه گفته شده برای این پروژه ترک تشریفات شده و کار متوقف شده صحیح نیست، روز اول فروردین سال 98 ماشین آلات را به محل پروژه فرستادیم و نکته ی مهمی که در این پروژه وجود دارد این است که براساس فهرست بهای سال 97 حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اولیه ی پروژه بود که طبق فهرست بهای سال 98 بیش از 30 میلیارد برآورد شد با این حال کار را با فهرست بهای سال 97 شروع کردیم.

وی افزود: سیل بهار سال 98 منجر شد تا این پروژه حدود حدود سه ماه متوقف شود که بعد از آن کار شروع شد و حتی به اذعان شهردار شیبان علی رغم اینکه پروژه را بعد از شهرهای مجاور شروع کرده ایم اما پیشرفت فیزیکی کار از بقیه ی شهرها بیشتر است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خوزستان تصریح کرد: 27 فروردین سال 98 قرارداد بسته شد و در مهرماه نقشه های اجرایی به ما ابلاغ شد، در ابتدای کار طبق گفته ی شهرداری و مشاوران طرح اجرایی این پروژه در حال تغییر و اصلاح بود و مقرر بود تا جاده ی ساحلی چند منظوره شود و علاوه بر جاده با افزایش ارتفاع و عرض به صورت سیل بند هم مورد استفاده قرار گیرد.

دورکوندی با اشاره به اینکه در رابطه با این پروژه پاسخگو هستیم، تاکید کرد: در ماده 19 آیین نامه ی مالی شهرداری ها قید شده واگذاری پروژه به سازمان همیاری شهرداری ها به دور تشریفات بوده و این یک کار کاملا قانونی است.

اهمیتی به شانتاژهای خبری نمی دهیم

وی یادآور شد: اعتبار این پروژه سه میلیارد و 500 میلیون تومان است که  2 میلیارد و 500 میلیون تومان دریافتی داشته ایم و از این رقم 10 درصد آن (250 میلیون تومان) برای ضمانت حسن انجام کار به شهرداری تعلق گرفت یعنی حدود 2 میلیارد تومان برای ما باقی ماند اما بیش از چهار میلیارد تومان کار انجام داده ایم. اگر یک مورد صورت وضعیت ما مثبت نبود یا بعبارت دیگر بیش از پرداختی ها نبود پاسخگو هستیم و شانتاژهای خبری و شلوغ بازی ها ذره ای در اراده ی ما تاثیر نمی گذارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خوزستان توضیح داد: اسفند ماه سال 97 به عنوان مدیرعامل این سازمان معارفه شدم در آن زمان سازمان در وضعیت نابسامانی بود البته آن وضعیت را به یک مدیر خاص نسبت نمی دهم زیرا سازمان یک فرایند چند ساله ای را طی کرد که دچار انزوا شد و به حاشیه رفت.

دورکوندی عنوان کرد: در زمان انتصاب بنده پرسنل حدود هشت ماه حقوق معوقه داشتند همچنین سازمان بدهی های بسیاری به سازمان تامین اجتماعی بیمه، مالیات و پیمانکاران داشت و علاوه بر این پروژه های بلاتکلیفی وجود داشت که یا نیمه تمام باقی مانده بود یا اجرا نشده بودند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ها را از حالت بلاتکلیفی خارج کردیم، اضافه کرد: علی رغم اینکه در چارت سازمانی و اداری این سازمان وجود سه معاونت مالی اداری، بازرگانی و فنی مصوب شده اما متاسفانه اجرایی نشده بود و حتی یک معاون رسمی و با اختیار قانونی در هیچ حوزه ای نداشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خوزستان ضمن عنوان اینکه در حال حاضر سه معاونت در حوزه های مذکور و به صورت تخصصی با زیر مجموعه های خود فعال هستند که این کار در کارکرد سازمان موثر بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاید از معدود سازمان هایی باشیم که پرسنل ما حتی یک ماه هم حقوق معوقه ندارند و حتی به جز پرداخت حقوق و مزایا به مناسبت های مختلف یک سری کمک های جانبی در قالب بسته های معیشتی به پرسنل اهدا می شود.

سیل بندهای اهواز، شوشتر و شوش ترمیم شد

دورکوندی در رابطه با ترمیم سیل بندها اظهار کرد: این سازمان متولی ترمیم سیل بندهای سه شهرستان اهواز، شوشتر( بخش شعیبیه) و شوش شد که کار ترمیم سیل بندهای شوشتر و شوش از مهرماه و اهواز از اسفندماه 98 شروع شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما ترمیم شکستگی ها و بعد در برخی نقاط از جمله شوش احداث سیل بند بود که در اهواز عمدتا ترمیم سیل بند را داشتیم، عنوان کرد: با زحمات پرسنل این سازمان توانستیم با سربلندی کار ترمیم سیل بندهای این شهرستان ها را تا جایی که تعهد داشتیم و براساس قرارداد تمام و کمال انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خوزستان گفت: تاریخ ابلاغ قرارداد ترمیم سیل بندهای شوش بهمن ماه با و مبلغ پیمان اولیه پنج میلیارد تومان بود که ما بابت این شهرستان 2 میلیارد و 800 میلیون تومان دریافت کردیم، شوشترهم در همین زمان و قرارداد آن با اعتبار پنج میلیارد و 700 میلیون تومان منعقد شد که علی رغم پیشرفت فیزیکی 100 درصدی کار تاکنون ما 2 میلیارد و 700 میلیون تومان دریافت کرده ایم.

دورکوندی افزود: اعتبار قرارداد برای سیل بندهای اهواز چهار میلیارد و 300 میلیون تومان است که تا امروز برای ترمیم سیل بندهای اهواز دریافتی نداشته ایم و با اوراق بهادار کار انجام شده است و بطور کلی برای ترمیم و احداث سیل‌بندهای این سه شهرستان 12 میلیارد تومان به اضافه ۲۵ درصد مبلغ پروژه مطابق قرارداد هزینه شده است.

وی در رابطه با بودجه این سازمان بیان کرد: در سال 97  این سازمان در بودجه انحراف داشته و بودجه ی آن محقق نشد اما در سال 98 یک جهش 120 درصدی داشته زیرا پیش بینی بودجه هشت میلیارد و 200 میلیون تومان بود که متمم بودجه 18 میلیارد و 500 میلیون تومان شد یعنی بیش از 10 میلیارد تومان جهش در بودجه داشته ایم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خوزستان با اشاره به عملکرد مالی و درآمدهای سازمان تصریح کرد: در سال 98 درآمد این سازمان 19 میلیارد و 400 میلیون تومان و هزینه های آن 18 میلیارد تومان بود که در طول 10 حداقل سال گذشته این تراز مالی مثبت بی سابقه بوده است، همچنین در سال گذشته حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان از مطالبات سازمان را وصول کرده ایم.

دورکوندی اذعان کرد: قبل از مدیریت بنده از مرداد تا اسفندماه 97 یعنی هشت ماه پرسنل این سازمان حقوق معوقه به مبلغ 6 میلیارد و 600 میلیون ریال داشتند که پرداخت شد همچنین حدود 500 میلیون تومان دیون معوقه و 500 میلیون تومان دیگر بدهی برخی از پیمانکاران پرداخت شد.

وی همچنین در رابطه با احداث یک مجتمع پزشکی در منطقه کیانپارس اهواز افزود: این سازمان زمینی را با مشارکت بخش خصوصی با کاربری درمانی در منطقه ی کیانپارس احداث کرده است که در حاضر به بهره برداری رسیده است و تنها به دلیل شیوع کرونا مطب ها شروع به کار نکرده اند.