در روزهای کرونایی پاساژ گردی اهوازی ها ادامه دارد
در روزهای کرونایی پاساژ گردی اهوازی ها ادامه دارد

این جا مرکز شهر اهواز خیابان سلمان فارسی در شامگاه پنج شنبه 22 اسفند است، جایی که مردم گوشزدها را برای در خانه ماندن را شنیده اما درک نکرده اند و کماکان در فکر خرید شب عید هستند و مشغول تخفیف گرفتن از بساطی ها! حتی ویروسی با بیش از 400 قربانی در کشور هم نتوانسته مانع خریدشان شود.

گزارش میدانی کاوش نشان می دهد بیشتر آن ها برای انجام کار ضروری هم از خانه بیرون نزده اند و مهر تایید این گفته بسته های حاوی پوشاک، وسایل تزیین سفره ی هفت سین و …است که در دست شهروندان قرار دارد و همین موضوع را خطرناک تر کرده زیرا به این معناست که با وجود توصیه ها و هشدارهای روزانه ی وزارت بهداشت، التماس های کادر درمانی بیمارستان ها، خواهش های مسئولین و هشتگ های شبکه های مجازی نه تنها در خانه نمانده اند و موضوع را جدی نگرفته اند بلکه با کارهای غیرضروری و لوکسی که انجام می دهند زحمت های پزشکان، پرستاران و حتی مردمی که این روزها برای آن ها در قرنطینه خانگی سخت می گذرد را به باد می دهند.

کلیپی توسط یک پرستار در بخش مختص بیماران کرونایی در فضای مجازی منتشر شد که از مردم با خواهش درخواست می کرد در منزل بمانند، کادر درمانی خسته شده اند و توانی دیگر برای آن ها نمانده است. اما با این همه مردمانی که در بازارهای اهواز به خصوص مرکز شهر پاساژها و فروشگاه ها را یکی پس از دیگری با خیالی آسوده قدم می زنند گوششان به این حرفا بدهکار نیست و تمایلی به رعایت حداقل نکات بهداشتی هم ندارند، برخی حتی در کنار آب نمای خیابان سلمان فارسی توقف می کنند و به خیال خوشان از هوای بهاری مخلوط با کرونا استفاده می کنند.

حتی وعده تعطیلات جایگزین نوروزی پس از شکست کرونا هم مانعی برای این افراد نشده که در خانه بمانند، گفته شده این جایگزینی احتمالی، پس از کنترل ویروس کرونا در خرداد یا اوایل تیرماه است اما با این شیوه بازارگردی و عدم خود مراقبتی و حتی کمبود امکانات بهداشتیی ممکن است کرونا بیشتر از این ها مهمان شوم کشورمان باشد.

به مردم که نگاه میکنی گویا برخی دیگر از پیدا کردن ماسک ناامید شده اند و خودشان دست به کار شده اند و با تکه پارچه ای برای خودشان ماسک تهیه کرده اند. گفته اند که داروخانه ها می گویند در حال حاضر دیگر ماسک عرضه نمی کنند و در فروشگاه های تجهیزات پزشکی توزیع می شود فروشگاه کالای پزشکی هم اظهار می کنند ما ماسک نداریم.

البته این امید هست ارقام بزرگ ماسک و مواد ضد عفونی کننده احتکار شده که روزانه کشف و ضبط می شود به زودی وارد بازار شوند تا بخشی از این کمبود ها را برطرف کند.

هر چند که بازارگردی و پاساژگردی اهوازی ها به قوت خود باقی است اما گزارش میدانی از بلوارهای ساحلی اهواز که شلوغ ترین محل گذران اوقات فراغت شهروندان بوده نشان می دهد که این مکان ها در تاریکی فرو رفته اند و خلوت شده اند.