ثبت‌نام مرحله‌ دوم طرح اقدام ملی ساخت مسکن در خوزستان آغاز شد
ثبت‌نام مرحله‌ دوم طرح اقدام ملی ساخت مسکن در خوزستان آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی در شهرهای استان از امروز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح شروع و تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۳ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

 

رضا رضایی در این خصوص اظهارداشت: مرحله دوم ثبت نام این طرح، ویژه متقاضیان ۱۵ شهر اهواز، دزفول، ماهشهر، اندیمشک، ایذه، بهبهان، شوشتر، شوش، شهر امام، شاهور، لالی، هفتکل، آغاجاری، باغملک و رامشیر است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی در شهرهای استان تعداد چهار هزار و ۲۲۹ نفر ظرفیت جدید ایجاد شده است که در این مرحله از ثبت‌نام متقاضیان واجدالشرایط با داشتن پنج شرط لازم قید شده در سامانه می‌توانند در این طرح اقدام به ثبت نام کنند.

رضایی تصریح‌کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در ادارات و کافی نت‌ها، در این مرحله مکانیزم ثبت نام تغییر یافته و متقاضیان می‌توانند از طریق رایانه شخصی و حتی با استفاده از تلفن همراه خود و با ارسال پیام کوتاه اقدام به ثبت نام کرده و از مراجعه به ادارات و کافی‌نت‌ها خودداری کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: آنچه بدیهی است حق هیچ کس در این طرح ضایع نخواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت www.mrud.ir و یا سیستم پیامکی به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ و با ارسال کد ملی سرپرست خانوار اقدام به ثبت نام اولیه کرده و پس از ریشه کن شدن بیماری کرونا و با اطلاع رسانی قبلی اقدام به ثبت نام نهایی کنند.

هرچه سریعتر بستر پاسخگویی الکترونیکی به شهروندان فراهم شود

مدیرکل راه وشهرسازی خوزستان همچنین بر لزوم فراهم سازی بستری برای پاسخگویی الکترونیکی به شهروندان تاکید کرد و گفت: ضمن تمهید هماهنگی لازم بر اساس مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان مبنی برکاهش ۵۰ درصدی کارکنان در اداره کل با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا باید هر چه سریعتر نسبت به فراهم آوردن بستر جهت پاسخگویی الکترونیک از درگاه اطلاع رسانی اداره کل اقدام شود.

وی افزود: هر چند در زمان حاضر برخی از خدمات را می‌توان از طریق سایت اداره کل به شهروندان ارائه داد تا از مراجعات حضوری کاسته شود اما این امکان کافی نیست و باید در کمترین زمان ممکن شرایطی فراهم شود تا شهروندان خدمات را از طریق درگاه اطلاع رسانی اداره کل دریافت کنند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در این ارتباط هر کدام از معاونت‌های این اداره کل با هماهنگی اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و پشتیبانی معاون توسعه خدماتی را که می‌شود از طریق پورتال اداره کل ارائه داد را مشخص و در اسرع وقت در پورتال به‌روز رسانی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: امیدواریم با این اقدام مراجعات حضوری شهروندان کاهش یافته و از شیوع ویروس کرونا در جامعه کاسته شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی بودن از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

بر اساس این گزارش، تا روز گذشته تا کنون ۱۲۷ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۲۷ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا