تایید صحت انتخابات مجلس در ۶ حوزه انتخابیه خوزستان
تایید صحت انتخابات مجلس در ۶ حوزه انتخابیه خوزستان

رییس ستاد انتخابات خوزستان تایید انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان را اعلام کرد.

علی‌حسین حسین‌زاده اظهار داشت: صحت انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند؛ حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری؛ حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه، حوزه انتخابیه شادگان و حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

وی با اشاره به تایید انتخابات چهار حوزه انتخابیه در هفته گذشته، افزود: تاییدیه انتخابات چهار حوزه انتخابیه دیگر، باقی مانده که متعاقبا اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این صحت انتخابات حوزه انتخابیه آبادان، حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر، حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی و حوزه انتخابیه شوش از سوی شورای نگهبان تایید شده بود.

به این ترتیب حوزه انتخابیه اندیمشک؛ حوزه انتخابیه ایذه و باغملک؛ حوزه انتخابیه خرمشهر و حوزه انتخابیه دزفول باقی مانده است.

خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است. در انتخابات این دوره مجلس که در روز دوم اسفند برگزار شد، ۱۷ منتخب مجلس مشخص شده و انتخاب سومین نفر از نمایندگان حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه به دور دوم کشیده شده است. در کشور انتخاب نماینده در ۱۱ حوزه انتخابیه در دور دوم انجام می‌شود.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شده و با احتساب انصرافی‌ها تعداد نامزدها به ۳۱۰ نفر رسید. . در این استان سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بر اساس ستاد انتخابات خوزستان میزان مشارکت خوزستانی ها در این دوره ۴۳ درصد بوده و یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۱۴ رای به صندوق‌ها ریخته شد.

منبع: ایرنا