شهرداری به تنهایی از پس ضد عفونی کردن شهر بر نمی آید؛ سازمان های دیگر همکاری کنند/ بخش عمده ای از حاشیه شهر ضدعفونی شده است
شهرداری به تنهایی از پس ضد عفونی کردن شهر بر نمی آید؛ سازمان های دیگر همکاری کنند/ بخش عمده ای از حاشیه شهر ضدعفونی شده است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: سازمان آتش نشانی اهواز با 222 نفر نیرو برای ضدعفونی کردن محلات بصورت شبانه روز تلاش می کند اما باتوجه به گستردگی حجم کار علی رغم بسیج تمام امکانات شهرداری از پس این کار به تنهایی بر نمی آید.

ابراهیم قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کاوش با بیان اینکه از دستگاه ها و سازمان های دیگر برای ضدعفونی کردن محلات شهر اهواز به منظور مقابله با ویروس کرونا انتظار همکاری و پشتیبانی داریم، اظهار کرد باتوجه به اینکه وسعت کار زیاد است و هر محله باید پنج نوبت ضدعفونی شود علی رغم بسیج تمام امکانات شهرداری از پس این کار به تنهایی بر نمی آید.

بخش عمده ای از حاشیه شهر ضدعفونی شده است

وی در خصوص ضدعفونی کردن مناطق حاشیه شهر با اشاره به اینکه در کنار مراکز و شریان های اصلی بخش عمده ای از حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار ضدعفونی شده، ادامه داد: هر روز 111 نیرو در 2 نوبت صبح و بعدازظهر به همراه پرسنل شهرداری در کنار مراکز اصلی شهر نسبت به پاکسازی معابر و ضدعفونی مناطق عین 2، علی آباد، زویه، منبع آباد، حصیرآباد، کیان، خشایار، شلنگ آباد و کوی علوی اقدام می کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه امروز نیز کوی سیاحی و ملاشیه ضدعفونی خواهند شد، تصریح کرد: 14 دستگاه خودروی سازمان آتش نشانی را از مدار خارج کرده ایم که در حال شست و شو و ضدعفونی معابر، خیابان ها، پاساژها، پمپ بنزین ها و جوی های روباز هستند همچنین 2 خودروی مه پاش نیز به همین منظور به کار گرفته شد و مواد شوینده نیز برای کلیه مناطق این سازمان تهیه کرده که تا این لحظه 60 هزار لیتر موادشوینده استفاده شده است.

قنبری در خصوص خسارتی که در پی این اقدامات تا کنون به سازمان آتش نشانی وارد شده خاطرنشان کرد: 10 دستگاه روت فایر که هر کدام به قیمت 370 میلیون تومان است به دلیل تغییر کاربری و تبدیل به پمپ آب ژاول، الکل و جوش شیرین بعد از یک بازه ی 10 روزه کارآیی اولیه را ندارند و از مدار خارج می شوند که در صورت از گردونه خارج شدن در مجموع سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان تنها به لحاظ دستگاه به سازمان خسارت وارد می شود.

وی عنوان کرد: سازمان آتش نشانی و شهرداری اهواز تنها متولی شهر نیست. در آبگرفتگی اخیر 19 دستگاه سازمان آتش نشانی از مدار خارج شد و از 57 دستگاه 36 دستگاه فعال ماند که در حال حاضر نیز 14 دستگاه برای شست و شو و ضدعفونی معابر و محلات از مدار خارج شده است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اذعان کرد: در هر نوبت ضدعفونی 600 لیتر گازوییل و روزانه 1200 لیتر بنزین مصرف می شود همچنین تا کنون 400 جفت دستکش و لباس مخصوص استفاده کرده ایم.