دستگاه های احراز هویت از انجام تخلف جلوگیری می کند/ سه هزار و ۱۴۱ شعبه فرایند رای گیری را در خوزستان انجام می دهند/ امکان اینکه انتخابات به دور دوم برسد کم است
دستگاه های احراز هویت از انجام تخلف جلوگیری می کند/ سه هزار و ۱۴۱ شعبه فرایند رای گیری را در خوزستان انجام می دهند/ امکان اینکه انتخابات به دور دوم برسد کم است

رییس ستاد انتخابات خوزستان در خصوص بحث احراز هویت ها در این دوره گفت: علی رغم دوره های پیش در این دوره احراز هویت ها از طریق دستگاه های احراز هویت و به صورت آنلاین انجام می شود که این کار از انجام برخی تخلفات جلوگیری می کند.

به گزارش کاوش، علی حسین حسین زاده امروز ( ۲ اسفندماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نکته ی مهمی که در این دوره از انتخابات متفاوت از دوره های پیش است بحث احراز هویت ها است که به صورت آنلاین و از طریق دستگاه های احراز هویت انجام می شود که این کار علاوه بر تسریع در روند ثبت نام و سهولت در کار باعث جلوگیری از برخی تخلفات مانند دادن رای تکراری و رای دادن افراد غیر واجد شرایط می شود که در دوره های پیش در بعضی شعب انجام شد.

وی افزود: با وجود دستگاه های احراز هویت آنلاین در این دوره انجام این قبیل تخلفات امکان پذیر نیست زیرا دستگاه به بانک اطلاعاتی ثبت احوال متصل است و به طور مثال کسانی که واجد شرایط رای دادن نیستند( افراد زیر ۱۸ سال) امکان رای دادن برای آن ها فراهم نیست.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان نیز همزمان با سراسر کشور کار رای گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح جمعه آغاز شده، عنوان کرد: در خوزستان در سه هزار و ۱۴۱ شعبه به صورت همزمان کار رای گیری را آغاز کرده ایم.

حسین زاده تصریح کرد: مناطقی که صعب العبور بودند و تردد و دسترسی به آن مناطق با وسایل نقلیه امکان پذیر نبود از ساعات اولیه ی امروز صندوق ها و اعضای شعب به محل اعزام شدند و همزمان در این مناطق هم کار رای گیری شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واجدین شرایط کل استان سه میلیون و ۵۶۰ هزار نفر می باشند که از این تعداد ۲۰۳ هزار نفر رای اولی هستند، خاطرنشان کرد: برای سهولت در مشارکت مردم به تعداد واجدین شرایط تعرفه ی رای برای تمامی شهرستان ها در ۱۴ حوزه ی انتخابیه ارسال کرده ایم همچنین بصورت پشتیبان تعرفه در استانداری وجود دارد تا در صورت نیاز به شعب ارسال شوند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان ضمن عنوان اینکه باتوجه به بخشنامه وزارت کشور استفاده از اثر انگشت بصورت اختیاری انجام می شود، در رابطه با احتمال پیش بینی دور دوم انتخابات اذعان کرد: ممکن است در برخی از شهرستان ها و حوزه های انتخابیه انتخابات به دور دوم کشیده شود اما باتوجه به اینکه در این دوره درصد مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ۲۰ درصد است( دوره ی قبل ۲۵ درصد بود) امکان اینکه انتخابات به دور دوم برسد کم است.

حسین زاده در رابطه با تعطیلی مدارس توضیح داد: تا ساعاتی دیگر برای تعطیلی مدارس شهرستان هایی که تا پاسی از شب و بعضا تا صبح روز شنبه شمارش آرای آن ها ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر به جهت اینکه بیش از ۶۰ درصد مجریان انتخاب از افراد آموزش و پرورش هستند تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری در این خصوص باید در سطح استان انجام شود اما ما به فرمانداران تفویض اختیار کرده ایم و به صورت کلی تا بعدازظهر امروز نتیجه ی این تصمیم گیری اعلام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان تاکید کرد: تا به این لحظه حضور مردم پای صندوق های رای گسترده بوده و امیدواریم تا پایان مهلت رای گیری همین روند ادامه داشته باشد تا حماسه ای دیگر را در استان خوزستان و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.

به گزارش کاوش، رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز دوم اسفندماه آغاز شد و تا ساعت هشت شب ادامه خواهد داشت که البته به گفته ی رییس ستاد انتخابات خوزستان احتمال تمدید این مهلت وجود دارد.