اکران ۱۷ فیلم با عنوان سودای سیمرغ و پنج فیلم در بخش سیمرغ پروانه ها / اسامی فیلم ها و ساعت اکران
اکران ۱۷ فیلم با عنوان سودای سیمرغ و پنج فیلم در بخش سیمرغ پروانه ها / اسامی فیلم ها و ساعت اکران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال 15 لغایت 21 بهمن ماه همزمان با تهران در سینماهای ساحل و هلال اهواز برگزار می شود.

به گزارش کاوش، محمد جوروند روز شنبه ( ۱۲ بهمن ماه) در آیین رونمایی از پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ۱۷ فیلم با عنوان “سودای سیمرغ” و پنج فیلم در بخش “سیمرغ پروانه ها” که مختص کودکان و نوجوانان است اکران می شود که این پنج فیلم در سانس ساعت ۱۰ صبح سینما هلال بصورت رایگان اکران خواهد شد.

وی در خصوص زمان اکران فیلم ها تصریح کرد: در اولین روز جشنواره فیلم فجر امسال یعنی سه شنبه ۱۵ بهمن ماه  در سینما هلال اهواز فیلم “مغز استخوان” در ساعت ۱۸ و” تومان” ساعت ۲۰ اکران می شود در سینما ساحل  نیز ساعت  ۱۸ و ۲۰ همان روز به ترتیب فیلم های سه کام حبس ( ۱۲+) و تومان روی پرده ی سینما خواهد رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در سینما هلال “کاتی و ستاره” ساعت ۱۰، “من میترسم” ساعت۱۸  و “روز صفر” در سانس ساعت ۲۰ اکران می شود همچنین در سینما ساحل فیلم روز صفر ساعت ۱۸ و من می ترسم ساعت ۲۰ نمایش داده خواهد شد.

جوروند عنوان کرد: روز پنجشنبه ( ۱۷ بهمن ماه) در سینما ساحل فیلم آتابای ساعت ۱۸ و روز بلوا ساعت ۲۰ روی پرده سینما خواهد رفت و ساعت ۱۸ و ۲۰ روز جمعه نیز در سینما هلال به ترتیب فیلم های کشتارگاه و خون شد(۱۲+) اکران می شود. همچنین همین روز در سینما ساحل قصیده گاو سفید و خون شد به ترتیب در ساعت های ۱۸ و ۲۰ نمایش داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: روز شنبه در سینما هلال اهواز ساعت ۱۰ صبح ” منطقه پرواز ممنوع”، ساعت ۱۸ ” خروج” و ساعت ۲۰ ” آن شب (+۱۲) اکران می شود که همزمان در سینما ساحل در سانس های ساعت ۱۸ و ۲۰ به ترتیب فیلم های آن شب و خروج نمایش داده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه در سینما هلال “تورنا” ۲، ساعت ۱۸”دشمنان” و ساعت ۲۰  “آبادان یازده ۶۰” اکران می شود. در سینما ساحل نیز فیلم لباس شخصی ساعت ۱۸ و آبادان یازده ۶۰ ساعت ۲۰ به روی پرده می رود.

جوروند ادامه داد: دوشنبه آخرین روز جشنواره فیلم فجر( ۲۱ بهمن ماه)  در سینما هلال ساعت ۱۰ صبح قطار آن شب، ساعت ۱۸ خوب، بد، جلف ۲ و ساعت ۲۰ درخت گردو اکران خواهد شد. در سینما ساحل نیز درخت گردو ساعت ۱۸ و ساعت ۲۰ خوب، بد، جلف نمایش داده خواهد شد.

وی اذعان کرد: هزینه ی تهیه ی بلیط تماشای فیلم ها در جشنواره ی فیلم فجر در خوزستان ۱۰۰ هزار ریال است اما در سایر سینماهای کشور با ۱۵۰ هزار ریال اکران می شود و علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط اینترنتی به آدرس ubelit.com مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: بهترین تیتر روزنامه ها و رسانه هایی که اخبار جشنواره فیلم فجر را پوشش می دهند برگزیده و از نویسنده ی آن تقدیر می شود.

جوروند بیان کرد: در دهه های گذشته در حوزه ی فیلم سینماها روند بدی داشتند و بسیاری ازآن ها به دلایل متعدد با وجود اینکه بعضا در مرکز شهر بودند تغییر کاربری دادند یا تعطیل شدند که ضربه ی بزرگی به صنعت سینماها زده شده اما علی رغم این ها سینماهای ما در چند سال اخیر روند روبه رشدی را داشتند و اتفاقات خوبی در حوزه ی سینما افتاده است که در این راستا جشنواره ها بسیار تاثیرگذار بودند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سه سال اخیر ۱۰ سینما در شهرهای مختلف استان اضافه شده است، توضیح داد: از سرمایه گذاران درخواست می کنم در مناطق حاشیه ی شهر نیز برای تاسیس سینما اقدام کنند زیرا در این نقاط استقبال مردم از حوزه ی فرهنگ و هنر زیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص بازسازی سینماها یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقطعی برای بازسازی سینماها وام بلاعوض پرداخت کردند، در حال حاضر نیز این بستر وجود دارد.

جوروند افزود: سه درخواست از سوی بخش خصوصی برای احداث سینما در کیانپارس اهواز داریم که اکنون در این منطقه در حال احداث یک پردیس سینمایی هستند و در اندیمشک نیز با تاسیس یک پردیس سینمایی جدید به زودی این شهرستان دارای چهار سینما خواهد داشت که مبلغی از اعتبار لازم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین و زمین آن نیز از سوی شهرداری مهیا می شود و مابقی هزینه های آن توسط بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

ناصر آریایی نیا، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم گفت: رسانه هایی که در رابطه با جشنواره فیلم فجر بیشترین اخبار را پوشش دهند از طرف حوزه هنری تقدیر می شوند.

در پایان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اصحاب رسانه از پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال توسط باغبان یکی از مدیران سینماهای اهواز رونمایی شد.