عامل اصلی اخلال و بی‌نظمی در مراسم تشییع شهید المهندس، فرماندار آبادان بود
عامل اصلی اخلال و بی‌نظمی در مراسم تشییع شهید المهندس، فرماندار آبادان بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر گفت: عامل اصلی ایجاد اختلال، تاخیر و بی نظمی‌های رخ داده در مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس در خرمشهر، صرفاً بی‌تدبیری‌های‌ فرماندار آبادان بود.

صبح امروز آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید سرافراز ابومهدی المهندس در آبادان با حضور باشکوه و حماسی مردم برگزار شد.

بنا بود که این پیکر مطهر پس از تشییع در آبادان به سمت خرمشهر رهسپار شود تا مردم این شهر نام آشنا در جنگ تحمیلی، با شهید سرافراز خود وداع کنند.

بر همین اساس مردم خرمشهر از ساعات ابتدایی امروز با حضور تماشایی و گسترده در مسجد جامع خرمشهر سنگر هشت سال دفاع مقدس گرد هم آمده‌اند اما ناگهان به آنها اطلاع داده شد که پیکر شهید المهندس به شلمچه برای عزیمت به عراق انتقال یافته است.

این مسئله باعث شد که مردم خرمشهر که عدد آنها بی‌شمار بود و شوق خاصی برای تشییع پیکر یار دیرین شهید سپهبد قاسم سلیمانی داشتند با خستگی و ناامیدی به منازل خود برگردند.

سرگرد علیرضا خردمند فرمانده سپاه خرمشهر با تقدیر ویژه از حضور بی نظیر و ده‌ها هزار نفری مردم خرمشهر در آیین تشییع پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق در این شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه، عامل اصلی ایجاد اختلال، تاخیر و بی نظمی‌های رخ داده در مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس در خرمشهر، صرفاً بی‌تدبیری‌های‌ فرماندار آبادان بود.

وی عنوان کرد: در حالی که روز گذشته طی مصوبه‌ای در شورای تامین، مسیر تشییع پیکر این بزرگ مرد تاریخ مشخص و از طریق مراجع رسمی و رسانه‌ای اعلام گردیده بود، اما فرماندار آبادان برخلاف مصوبات شورای تامین، با هدایت خودروی حامل پیکر مطهر به سمت محل دیگری اقدام به تغییر برنامه تشییع کرد.

فرمانده سپاه خرمشهر گفت: بنده بر خود وظیفه میدانم از حضور با شکوه و حماسه‌ساز شما مردم غیور و ولایت مدار خرمشهر بخصوص سران و شیوخ عشایر و قبایل عرب محترم شهرستان، تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشم و بابت کاستی‌های پیش آمده از عموم شما عذرخواهی نموده و قول میدهم تا برخورد جدی با عامل این بی نظمی که باعث تکدر خاطر برخی همشهریانم گردید، پیگیری‌های خود را متوقف نسازم.

مرجع/ فارس