استقبال از تماشای تئاتر در بین مردم خوزستان روز به روز بیشتر می شود/ تعداد سالن های نمایش اهواز به نسبت جمعیت شهرکم است
استقبال از تماشای تئاتر در بین مردم خوزستان روز به روز بیشتر می شود/ تعداد سالن های نمایش اهواز به نسبت جمعیت شهرکم است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص وضعیت استقبال مردم از تماشای تئاتر گفت: معتقدم مردم استان از تماشای تئاتر بسیار استقبال می کنند و این موضوع به وضوح قابل مشاهده است و روز به روز نیز بیشتر می شود، یکی از نمودهای آن را می توان از استقبال مدارس از سانس هایی که برای تماشای تئاتر دانش آموزان در نظر گرفته می شود ملاحضه کرد.

ناصر آریایی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کاوش افزود: باتوجه به افزایش تعداد عنوان های تئاتر و تنوع ایجاد شده در تولید آثار نمایشی انتظار می رود تعداد تماشاگران تئاتر نیز به نسبت سال گذشته بیشتر شده باشد.

وی با اشاره به افزایش تولید نمایش ها در سطح استان بیان کرد: در شش ماهه ی سال گذشته ۱۱۳عنوان نمایش تولید شد که این رقم در مدت مشابه سال جاری ۱۴۲ بوده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  با بیان کاهش تعداد اجرای تئاتر در استان خاطر نشان کرد: تعداد نمایش تئاتر در شش ماهه ی نخست سال گذشته ۹۸۷ اجرا بوده و این تعداد در شش ماهه ی اول سال جاری  به ۹۲۵ اجرا کاهش داشته است که از دلایل مختلف آن می توان به ماه محرم و وقوع سیل اشاره کرد.

آریایی نیا ضمن اشاره به اینکه ۱۱ گروه  نمایشی ثبت شده و دارای مجوز و ۱۲ گروه  ثبت نشده و آزاد در اهواز فعالیت می کنند، ادامه داد: در سراسر استان ۴۲ سالن نمایش  وجود دارد و سالن هایی که  در اهواز در اختیار اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد تالار آفتاب و آیینه است.

وی اذعان کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد در شهرستان ها تا کنون آماری از میزان استقبال مردم در هفت ماهه ی امسال ارائه نداده اند اما انتظار می رود باتوجه به افزایش تعداد عنوان های تئاتر و تنوع ایجاد شده در تولید آثار نمایشی تعداد تماشاگران تئاتر به نسبت سال گذشته بیشتر شده باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه میزان درآمد حاصل از اجرای نمایش ها خصوصی است و نظارتی بر آن نداریم، تصریح کرد: تعداد تماشاگران تئاتردر شش ماهه ی سال جاری ۱۵۰ هزار نفر و همین مدت در سال گذشته حدود ۱۴۵ هزار نفر بوده است.

ناصر آریایی نیا با بیان اینکه میزان استقبال مردم در کیفیت اجرای نمایش ها موثر است، اضافه کرد: هر هنری که در جامعه ای رشد می کند قطعا توسط مردم بازخورد دارد و اگر مردم واکنش خوبی نسبت به آن هنر نداشته باشند رشد نخواهد کرد.

وی در خصوص تعداد سالن های نمایش اهواز تصریح کرد: تعداد سالن های نمایش اهواز به نسبت جمعیت شهر کم است  و در حال ساخت خانه ی هنر هستیم که با این کار تعداد پلاتوهای زیادی اضافه خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: پلاتوهای سالن آفتاب اهواز ۷۰ نفر و سالن اصلی آن حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.