امسال پلیس در خوزستان هوشمندتر عمل کرد/تأخیر درصدور کارت‌های تردد
امسال پلیس در خوزستان هوشمندتر عمل کرد/تأخیر درصدور کارت‌های تردد

استاندار خوزستان گفت: امسال پلیس در خوزستان هوشمندتر عمل کرد و هماهنگی خوبی میان روسای ناجا، مرزبانی با سایر نیروها وجود داشت.

به گزارش کاوش به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی جمعه‌شب در جلسه هماهنگی ستاد اربعین که با حضور دبیر شورای امنیت ملی و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در محل پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، افزود: شلمچه و چذابه دو مرز جمهوری اسلامی از دیرباز قداست خود را داشته‌اند. دو مرزی که قدم به قدمشان خون‌های پاک عزیزانمان در آنجاها ریخته شد تا اسلام و انقلاب حفظ شود. در دوران دفاع مقدس، جوانان این مرز و بوم در مقابل جور و ظلم استکبار ایستادند و برای حفظ این مسیر جانشان را نثار کردند تا این مسیر و اسلام خودش را حفظ کند.

وی با بیان اینکه مفتخر به خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین هستیم، اظهار کرد: نیروی انتظامی در تمامی ابعادش اعم از امنیت، راه، اجتماعی، اطلاعاتی همه و همه تلاش فراوان و کاری بس عظیم انجام دادند که جای تقدیر دارد، امسال نسبت به سال گذشته به رغم افزایش جمعیت زائران، خوشبختانه نظم و انضباط خوب و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی نسبت به پارسال در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: آمار زائران ما از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد پارسال به دو میلیون و ۱۶۰ هزار زائر رسیده است.

شریعتی با بیان اینکه گره‌های ترافیکی سال‌های گذشته در شلمچه امسال بهتر شده است، یادآور شد: امسال ۳۶۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه به سمت شلمچه و چذابه رفته‌اند که از این تعداد ۲۲۹ هزار دستگاه آن به شلمچه و ۱۳۰ هزار تا چذابه رفته‌اند.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به مدیریت انجام شده امسال کمترین گره ترافیکی را داشتیم.

شریعتی افزود: با توجه به اقداماتی که پلیس‌راه و راهور از ورودی استان در اندیمشک و بهبهان تا دو مرز شلمچه و چذابه انجام داد تمام ترددها کنترل، ساماندهی و مدیریت شد. امسال پلیس در خوزستان هوشمندتر عمل کرد و هماهنگی خوبی میان روسای مرزبانی و ناجا با سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها وجود داشت و همین امر سبب شد ما با مشکل خاصی در استان خوزستان مواجه نشویم، تنها مشکل تأخیر در صدور کارت‌های تردد بود که دیر رسید.

استاندار خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش جمعیت زائران به سبب حذف روادید ما در استان خوزستان برای مواجه مناسب و منطقی با این مسئله از هر نظر خودمان را تجهیز کردیم. آبادان و خرمشهر در این کار درگیر مستقیم بودند و سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان معین مرزهای شلمچه و چذابه کمک می‌کردند که جای قدردانی دارد.

شریعتی تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با سرکنسول ایران در بصره داشتیم، مشکلات در کمترین زمان ممکن حل می‌شد.

وی یادآور شد: پارسال کل زائران خارج شده از دو مرز شلمچه و چذابه ۸۵۰ هزار نفر بود که امسال تا این لحظه تنها تعداد زائران عبور کرده از مرز شلمچه به بیش از یک‌میلیون و ۳۴۵ هزار نفر می‌رسد، امسال خدمات قابل‌ارائه نسبت به پارسال بسیار بیشتر و بهتر بوده است.

شریعتی خطاب به دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: زیرساخت‌هایمان در بخش عراقی شلمچه بهتر از بخش عراقی متصل به مرز مهران است و تنها مشکل ما در مسیر شلمچه تا تنومه بصره (۳۰ کیلومتر) است که به راحتی قابل رفع است البته در مسیر چذابه به العماره نیز مشکل داریم اما میزان آن زیاد نیست.

استاندار خوزستان افزود: در نشست مشترک با استاندار بصره، وی خبر از اختصاص ۱۰ میلیون دلار برای بهبود زیرساخت‌های بخش عراقی شلمچه تا تنومه خبر داده که نیاز است ما نیز در این امر مشارکت کنیم.