۵۰۰ نیروی بهداشت مواکب اربعین خوزستان را بازرسی می کنند
۵۰۰ نیروی بهداشت مواکب اربعین خوزستان را بازرسی می کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۵۰۰ نیروی بهداشت محیط در قالب ۴۵ تیم بهداشت محیط مسیر های پیاده روی و مواد غذایی موکب ها را بررسی می کنند.

سید مهدی حسینی زاده صبح یکشنبه در کارگروه سلامت و خانواده استان خوزستان اظهار کرد: بهداشت محیط در قالب ۴۵ تیم و حدود ۵۰۰ نیرو در حوزه بهداشت محیط، تغذیه، بهداشت روان، مامایی و بهداشت خانواده را در این ایام خدمات ارائه می کند.

وی افزود: کنترل آب آشامیدنی مخازن و شبکه توزیع آب نظارت، کنترل بهداشت مواد غذایی در پخت و توزیع آنها کار خوبی است که امسال صورت گرفت و یک دژبانی در محل ورودی و در کنار نیروی انتظامی برای همکاران بهداشت محیط در راستای بررسی مواد غذایی در بدو ورود انجام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: نظارت بر شرایط زیست محیطی اطراف مواکب قبل از اینکه استقرار و شروع راهپیمایی، صورت گرفته است.

حسینی زاده تصریح کرد: ارائه موارد و مسائل بهداشتی به خادمین مواکب آموزش داده شده و معاینه سلامت برای آنها انجام و کارت سلامت نیز صادر شده است.

وی بیان کرد: کد هایی برای مواکب گذاشته شده است که به صورت مستمراین موکب ها توسط همکاران محیط زیستی بررسی می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، عنوان کرد: با توجه به حجم زوار در پیاده روی اربعین به همین نسبت خدمات بهداشتی دوبرابر سال گذشته افزایش داشته ایم.

وی در خصوص چالش های موجود گفت: چالش ما مدیریت پسماند است که نیازمند مدیریت بهتر است، نظارت بر آب برای شست و شو، و افزایش تعداد و بهداشت سرویس های بهداشتی نیز از دیگر موارد است.

حسینی زاده در خصوص اقدامات پیشگیری از بیماری ها، گفت: در پایانه تیم هایی وجود دارد که نسبت به بیمار یابی نظارت جدی انجام می دهند.

وی عنوان کرد: زوار در بدو ورود از نظر ۱۴سندوم بیماری واگیردار چک می شوند و همه تلاش ما این است که اربعین سالم و سلامت داشته باشیم و مشکلی برای زائران بوجود نیاید.

منبع: مهر