راهکار رفع مشکلات اقتصادی رونق تولید داخلی است
راهکار رفع مشکلات اقتصادی رونق تولید داخلی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مقام معظم رهبری در جمع خبرگان فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دریک جمله خلاصه می شود و آن رونق بخشی تولید داخلی است که اگر محقق شود بسیاری از مشکلات ازجمله اشتغال جوانان رفع خواهد شد.

به گزارش کاوش، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز بیان کرد: تنها راه حل برای مشکل سقوط ارزش پول ملی کشور، تورم افسار گسیخته وکاهش قدرت خرید مردم رونق تولید داخلی و ناامید شدن از آمریکا و امید بستن به اهل بیت (ع) و جوانان کشور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برای پیشرفت کارتان از نیروهای فداکار و انقلابی کشور استفاده کنید، چرا که امروز اگر دشمن در مرزهای کشور ناتوان شده از وجود جوانان مومن کشور است..

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امروز کشور درگیر جنگ اراده ها است، عنوان کرد: علاوه برجنگ اقتصادی تمام عیارعلیه جمهوری اسلامی، آمریکا و دیگر دشمنان ما جنگ فرهنگی نیزدر کشور به راه انداخته اند.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه هر جنگ نظامی که در ۵۰ سال اخیر در دنیا رخ داده یک طرف آن دولت مستکبر آمریکا بوده، تصریح کرد: بدهکارترین کشور جهان آمریکا است وبرای دست یابی به اهداف خود و رونق بخشی به  کشورشان جنگ های متعدد به راه می اندازند و نخبگان کشورهای مختلف را به کارمی گیرند.

وی خاطر نشان کرد: به گفته ی مقام معظم رهبری کشورهای اروپا و آمریکا در حال افول هستند و به همین دلیل دعوت به مذاکره می کنند همانطورکه رییس جمهور آمریکا مجددا روزهای گذشته تکرار کرد اگر می خواهید تحریم های اقتصادی ایران برداشته شود مذاکره کنید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید کارهای اساسی را درمسائل مربوطه انجام دهند و دستگاه های قضایی  نیزوظیفه نظارت بر اجرای امور را به درستی پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری صیانت بخشی از حقوق عامه ی مردم از وظایف دستگاه قضایی است که باید لازم است برای تحقق این مهم مقابله با اخلالگران اقتصادی که پیاده گران دشمن هستند صورت گیرد.

وی  همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اهوازبا اشاره به عدم نظارت بر قیمت گذاری ها ادامه داد: روزانه قیمت کالاها در کشور تغییر می کند که عامل آن مفسدان کلان اقتصادی هستند که با کم فروشی کالا ها و قیمت گذاری های سلیقه ای باعث گرانی شده اند.

خطیب نماز جمعه اهوازاذعان داشت: هر شخصی به هر نحوی که می خواهد قیمت گذاری می کند که لازم است دستگاه های نظارتی دراین خصوص ورود پیدا کنند چراکه وظیفه ی دولت نظارت براین امور است.

ثبات قیمت ها درچارچوب مطالبه گری تحقق می یابد

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر بخواهیم ثبات قیمت وجود داشته باشد باید تمام جوانان انقلابی کشور روحیه ی مطالبه گری را در چارچوب قانون ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مردم در افزایش قیمت ها نقش عمده ای دارند چرا که با افزایش قیمت برای خرید هجوم می برند اما در کشورهای دیگر عکس این موضوع حاکم است، تاکید کرد: اگر تنها یک ماه بر این راهکار عمل شود قیمت ها کاهش می یابد و می توانیم در این جنگ اقتصادی پیروز میدان شویم.

لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد با اشاره به لزوم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی به خصوص دانه درشت ها، بیان کرد: آیت الله رییسی، رییس قوه ی قضاییه تا کنون بسیارخوب در این زمینه عمل کرده اما ازایشان می خواهم چند تن ازمفسدان دانه درشت اقتصادی را اعدام کنند.

وی افزود: ملت اسلامی ایران از دستگاه قضای کشورحمایت می کنند تا دست مفسدان اقتصادی را کوتاه کند چراکه اگر دست دلال ها از اقتصاد کشور قطع شود و کالاها به صورت مستقیم به مردم برسد مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

امام جمعه اهواز در پایان از مردم خواست تا در شرایط سخت اقتصادی کمک به ضعفا و مستمندان جامعه و خانواده های بی بضاعت را مدنظر قرار دهند.