برگزاری بیش از سه هزار برنامه ویژه دفاع مقدس در خوزستان/ دستگیری عوامل پشتیبان حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز
برگزاری بیش از سه هزار برنامه ویژه دفاع مقدس در خوزستان/ دستگیری عوامل پشتیبان حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بیش از سه هزار و 165 برنامه در سراسر استان به مناسبت گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس توسط پایگاه ها و مجموعه های وابسته به بسیج انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری کاوش، سردار حسن شاهوارپور در نشست خبری هفته ی دفاع مقدس که امروز ( ۲۸شهریورماه) برگزار شد، افزود: از جمله ی این برنامه ها، برگزاری یادواره ی شهدای حادثه ی ۳۱ شهریورماه سال گذشته در شهرستان های اهواز، مسجدسلیمان، باغملک، دزفول و گتوند، تعمیر یک هزار و ۲۰۰ واحد آسیب دیده، غبار روبی مزار شهدای استان، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان، اهدای ۲۰۰ سری جهزیه به خانواده های نیازمند مناطق بامدژ، عین ۲، شیبان و حمیدیه با اولویت مناطق سیل زده، توزیع ۲۰۰ بسته ی لوازم تحریر به دانش آموزان مناطق حاشیه ی اهوازو تحویل ۳۵ باب منزل به مددجویان تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی(ره) است.

وی بیان کرد: در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ رژیم بعث صدام با تحریک استکبار جهانی و آمریکا به جمهوری اسلامی ایران که تنها ۱۹ ماه از عمر انقلاب اسلامی آن گذشته بود، حمله کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان با بیان اینکه در ماه های قبل از شهریور مقدمه چینی هایی در مناطق مرزی به ویژه ی استان خوزستان انجام شد، اظهار کرد: اقدامات گسترده ای در مناطق مرزی به ویژه حمله به پاسگاه ها، روستاها ومناطق مسکونی مرزی توسط رژیم بعث انجام گرفت.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه در این تاریخ حدود ۲۰۰ فروند هواپیما بیش از ۲۰ نقطه ی حساس و مهم در کشور به خصوص  خوزستان را مورد تهاجم قرارداد، عنوان کرد: باتوجه به اینکه کشور دراین حملات در غافل گیری کامل قرار گرفت در شش ماهه ی اول جنگ دشمن ما در یک برتری نسبی زمینی و هوایی قرار داشت و بخش هایی از خاک جمهوری اسلامی به ویژه شهرستان خرمشهر رامورد اشغال قرار داد.

وی با تاکید براینکه بیش از ۳۵ روز نیروهای مقاومت مردمی درخرمشهر توانستند مقابل ارتش مسلح صدام بایستند، خاطرنشان کرد: در دشت آزادگان، چذابه، بستانف سوسنگرد، امیدیه و هویزه نیروهای مقاومت مردمی و نیروهای مسلح با مقاومت جانانه ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: در پنج استان مرزی کشورحملات رژیم عراق انجام می گرفت واز اهداف آن شکست جمهوری اسلامی و جداکردن استان خوزستان از ایران بود که با رهبری حضرت امام خمینی(ره)، مقاومت مردم و مجاهدت نیروهای مسلح دشمن به هدف خود نرسیدند.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه هشت سال دوره ی دفاع مقدس علی رغم تلخی ها و تلفات انسانی حزن آور موفقیت هایی برای کشور داشت، ادامه داد: اینکه توانستیم دشمن را از دسترسی به حتی یک وجب خاک کشور بدون وابستگی به ابرقدرت های آن زمان (آمریکا و شوروی) محروم کنیم یکی از موفقیت ها و افتخارات ملت ما است.

وی اضافه کرد: دشمنان جمهوری اسلامی امروز هم سخت ترین تحریم ها به ویژه اقتصادی را علیه کشور ما اعمال کرده اند که پشتوانه ی اصلی کشور مقاومت مردم در این شرایط است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان با عنوان اینکه بر همین اساس هفته ی دفاع مقدس برای دشمنان ما نگران کننده است و حادثه تلخ تروریستی ۳۱ شهریور ماه سال گذشته یکی از نمودهای این نگرانی بود، تاکید کرد: امسال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای این حادثه ی تروریستی مراسم رژه ی نیروهای مسلح با انسجام و آمادگی بیشتربرای مقابله با توطئه ها برگزار می شود.

سردار شاهوارپور ضمن بیان این موضوع که امنیت این رژه کاملا برقرار است، گفت: ۶ نفر از عوامل اصلی حادثه ی تروریستی ۳۱ شهریور سال گذشته در صحنه کشته شدند و یکسری عوامل پشتیبان دیگر نیز دستگیر و احکام آن ها صادر شده است و اتهامات عده ای دیگر در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه ترور و تروریست در همه ی جهان مذموم است، اظهار کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی ایران بیش از ۱۷ هزار شهید ترورشده داشته ایم.

به گفته ی فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان شعار هفته ی دفاع مقدس امسال ” ما پیروزیم” است.