یک میلیارد دلار اعتبار برای تکمیل پروژه ی قطار شهری اهواز لازم است/ اخراج کیسون قطعی است ولی حریف قدری هستند
یک میلیارد دلار اعتبار برای تکمیل پروژه ی قطار شهری اهواز لازم است/ اخراج کیسون قطعی است ولی حریف قدری هستند

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهوازبا بیان اینکه یک میلیارد دلار اعتبار برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز لازم است، گفت: تا کنون پیشرفت پروژه در حدود 28 درصد است و امیدواریم تا یک سال آینده فاز اول آن به بهره برداری برسد.

به گزارش کاوش، شهرام شاهین زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بررسی آخرین وضعیت  پروژه ی قطارشهری اهواز که امروز( ۱۳شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: شورای سازمان قطار شهری، استاندار، شهردار در خصوص فسخ پیمان پروژه ی قطار شهری با پیمانکار شرکت کیسون به قطعیت رسیده اند زیرا شرکت کیسون توان و اراده ای برای تکمیل پروژه ندارد.

وی اضافه کرد: گرچه این اقدام به سادگی انجام نمی پذیرد چرا که شرکت کیسون حریف قدری است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به این موضوع که سال ۹۴ مقرر بود فسخ پیمان با شرکت کیسون صورت گیرد که  یک سری از مسائل مانع از انجام شد، افزود: فسخ پیمان این قرارداد زمان بر است و حتی ممکن است یک سال هم طول بکشد.

شاهین زاده ضمن اشاره به متوقف بودن پروژه از اسفند ۹۶ عنوان کرد: ادعای طلبکاری ۱۰۰ میلیارد تومانی شرکت کیسون صحت ندارد بلکه  شرکت کیسون به ما بدهکار است چراکه بیش از ۶۴ میلیارد تومان اعتبار در قبال اخذ ضمانت نامه دریافت کرده است، علاوه براین کیسون خساراتی ناشی از تاخیر در بهره برداری پروژه تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد:  در سال ۸۵ شرکت کیسون مکلف شد که ۸۵ درصد از اعتبارات  پروژه را از محل فایناس تامین کند و بقیه ی اعتبار نیز بین شهرداری اهواز و وزارت کشور تقسیم شود اما  تاکنون اعتباری توسط فایناس به قطار شهری اهوازتعلق نگرفته است.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری اهواز با تاکید بر۱۸ ماه حقوق معوقه ی کارگران قطار شهری گفت: به تازگی حقوق معوقه  ی سال ۹۶ کارگران شرکت کیسون پرداخت شده اما حقوق سال ۹۷ پرداخت نشده و حقوق سال جاری آن ها به صورت علی الحساب تا کنون پرداخت شده  است.

وی ادامه داد: شرکت کیسون مکلف شده ۵۰ درصد حقوق معوقه ی کارگران را درمدت سه ماه  پرداخت کند که بعد از گذشت دوماه تاکنون عزمی  برای انجام این کاردیده نشده است، ۵۰ درصد دیگرمطالبات کارگری نیزاز طریق وزارت کشور و سازمان شهرداری ها تخصیص داده شود.