[ad_1] ایرنا: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک که در چارچوب برنامه سیاسی «مسکو، کرملین و پوتین» پخش می‌شد، یادآوری کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بر حفظ توافقنامه ادلب تاکید دارند. وی در واکنش به این پرسش که از ایجاد محدوده امنیتی مشترک […]

[ad_1]

ایرنا: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک که در چارچوب برنامه سیاسی «مسکو، کرملین و پوتین» پخش می‌شد، یادآوری کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بر حفظ توافقنامه ادلب تاکید دارند.

وی در واکنش به این پرسش که از ایجاد محدوده امنیتی مشترک بین آمریکا و ترکیه در سوریه نگران نیستید؟، اظهار داشت: این بخش دیگری از سوریه و در شمال شرق این کشور است، اردوغان گفته که ترکیه می‌خواهد منافع امنیتی خود در این منطقه را تامین کند.

لاوروف: سران روسیه و ترکیه درباره ادلب توافق کردند

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: پوتین تاکید کرده است که این منافع ترکیه را کاملا قانونی می‌دانیم و از دستیابی به توافقی حمایت می‌کنیم که در وهله اول تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه را محترم بشمارد.

توافقنامه ادلب پارسال در دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی امضا شد و بر اساس آن در این منطقه سوریه محدوده عاری از تسلیحات سنگین ایجاد می‌شود با این وجود تروریست‌ها بارها این توافقنامه را نقض و مناطق مختلف ادلب و استان‌های همجوار را گلوله باران کرده‌اند.

ارتش سوریه به سرکوبی تروریست‌ها در ادلب پرداخت اما از دیروز عملیات نظامی با برقراری آتش‌بس یک‌جانبه از سوی ارتش سوریه متوقف شد.

[ad_2]