[ad_1] خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری امروز(دوشنبه) در دیدار نخست وزیر آذربایجان با تاکید بر اینکه مهمترین هدف مجمع اقتصادی خزر توسعه همکاریهای همسایگان خزر است، گفت: افزایش ترانزیت و حمل و نقل بین کشورها نقش بسزایی در روابط فیمابین دارد و کریدور شمال-جنوب می تواند علاوه بر دو کشور آثار منطقه ای بسیاری داشته باشد. […]

[ad_1]

خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری امروز(دوشنبه) در دیدار نخست وزیر آذربایجان با تاکید بر اینکه مهمترین هدف مجمع اقتصادی خزر توسعه همکاریهای همسایگان خزر است، گفت: افزایش ترانزیت و حمل و نقل بین کشورها نقش بسزایی در روابط فیمابین دارد و کریدور شمال-جنوب می تواند علاوه بر دو کشور آثار منطقه ای بسیاری داشته باشد.

وی با اشاره به سفر وزیر اقتصاد آذربایجان به تهران، تصریح کرد: گردشگری، صنعت و بهداشت زمینه های خوبی برای افزایش مناسبات است که باید گسترش یابد.

جهانگیری: مانعی در مناسبات ایران و آذربایجان نیست

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر همکاریهای سه جانبه و چند جانبه منطقه ای با کشورهای ترکیه، روسیه ترکمنستان و گرجستان برای رشد حجم تجاری دو کشور تاکید کرد.

نخست وزیر آذربایجان نیز در این جلسه با تاکید بر گسترش همکاریهای اقتصادی همسایگان خزر، توسعه و تقویت روابط دو کشور همسایه را خواست دولت و مردم کشورش دانست.

نوروز ممدوف گفت:ما به دنبال ایجاد و تقویت پل های ارتباطی میان کشورهای منطقه هستیم معتقدیم ایران می تواند نقش ویژه ای در این زمینه داشته باشد.

وی بر تکمیل کریدور شمال-جنوب تاکید کرد و گفت: چند برابر شدن حجم جابجایی کالا از طریق ایران نشانه موقعیت سوق الجیشی ایران است.

نخست وزیر آذربایجان افزود:ما خواهان همکاریهای صنعتی،بهداشتی و خدماتی با ایران هستیم واراده مقامات عالی دو کشور در جهت تحقق این خواسته هاست.

[ad_2]