اهواز کلانشهری با معضل ادامه دار آب شرب
اهواز کلانشهری با معضل ادامه دار آب شرب
مردم از وضع موجود ناراضی هستند و انتظار دارند در این شرایط سخت حداقل دغدغه ای بابت نیازهای حداقلی و اولیه زندگی مانند آب نداشته باشند، لطفا فکری اساسی بکنید.

کاوش: حجم زیادی از پیام هایی که به پایگاه خبری کاوش ارسال می شود و از ما می خواهند که آنها را منتشر و پیگری کنیم شکایت از قطعی، افت فشار و کیفیت پایین آب در شهر اهواز است، مخاطبی برای ما نوشت: در هفته گذشته بیش از ۶۰ ساعت آب نداشتیم امروز هم از ساعت ۸ صبح آب قطع است، مردم کاملا در این چند هفته گذشته فلج شدند. واقعا این چه وضعیتی است چرا هیچ کسی به این معضل ورود نمی کند؟

مخاطب دیگری گفت: در ۶ ماه گذشته با قعطی مکرر آب مواجه بودیم و گاهی اوقات کل روز رو بدون آب سپری کردیم، در حال حاضر نیز حدود ۱۰ روز است که آب از ساعت ۱۴ تا ۲۰ بدون اطلاع قبلی قطع می شود و تا دو ساعت بعد از وصل شدن به جای آب از لوله گل پایین می آید.

دیگری هم برای ما نوشت که یکی به ما بگوید دم عیدی با خانه تکانی و قطعی مکرر آب چکار کنیم.

در کنار حجم بالای پیام ها، عکس و کلیپ هایی از کیفیت پایین آب شهر نیز به پایگاه خبری ارسال شده است، مخاطبی کلیپی از گل آلود بودن آب فرستاد و در کامنتی نوشته بود؛ بفرمایید شیر کاکائو!

از چند ماه پیش بحث قطعی و افت فشار آب برای شهروندان اهوازی تبدیل به یک معضل اساسی شده و در ساعت هایی هم که آب در شبکه وجود دارد کیفیت چندانی ندارد.

در جواب این معضل مسئولین آبفای اهواز دلیل عمده آن را به شکستگی کانال آبرسانی غدیر که ۶۰ درصد آب شهر را تامین می کند مربوط دانستند که تعمیر آن تا پایان سال ۹۷ زمان می برد. بعد از خارج شدن کانال غدیر از مدار و اعتراض مردم به قطعی های چند ساعته آب در روزهای متوالی، مسئولان مربوطه هر چند دیر در طرحی ضربتی کانال سلمان را وارد مدار کردند تا بخشی از مشکلات آب را برطرف کنند. اقدامی که می توانستند آن را قبل از تعمیر کانال غدیر انجام دهند تا زندگی در آن یک ماه بر مردم سخت تر نشود.

جایگزینی کانال سلمان گرچه توانست بخشی از مشکل را حل کند اما نتوانست در همه مناطق شهری معضل افت فشار و قطعی آب را برطرف کند و شهروندان در ساعت هایی از روز با قطعی چند ساعته آب مواجه بودند. به تازگی نیز تعمیر کانال غدیر پایان یافته و وارد مدار شده اما هنوز معضل قطعی، افت فشار و کیفیت پایین آب شهروندان را اذیت می کند.

ظاهرا مشکل آب جدی تر از آن بود که با خروح و ورود کانال ها برطرف شود و این کانال ها تنها بخشی از راه حل معضل آب شرب در اهواز هستند نه همه آن. آقایان مسئول؛ زندگی آن هم از نوع شهرنشینی بدون آب معنا و مفهومی ندارد و فلج کننده است، آب کالایی نیست که از شهروندان بخواهیم با نبود یا کیفیت پایین آن کنار بیایند یا نیاز خود را با جایگزینی کالایی دیگری برطرف کنند.

آقایان مسئول !مردم از وضع موجود ناراضی هستند و انتظار دارند در این شرایط سخت، حداقل دغدغه ای بابت نیازهای حداقلی و اولیه زندگی مانند آب نداشته باشند، لطفا فکری اساسی بکنید.