آقای چنگلوایی! دستاورد سفر به لهستان و تفاهم نامه راه اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان به کجا رسید؟! /  هیچگونه خسارتی به سیل زدگان سال ۹۵ خوزستان پرداخت نشد/ ضعف مسئولین خوزستان علت عدم پرداخت خسارت سیل است
آقای چنگلوایی! دستاورد سفر به لهستان و تفاهم نامه راه اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان به کجا رسید؟! /  هیچگونه خسارتی به سیل زدگان سال ۹۵ خوزستان پرداخت نشد/ ضعف مسئولین خوزستان علت عدم پرداخت خسارت سیل است
تنها 20 درصد از خسارت دیدگان سیل 95 مزارع خود را بیمه کرده بودند و از 80 درصد دیگری که از این حادثه غیر مترقبه خسارت دیدند هیچگونه حمایت مالی نشد

کاوش: رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با بیان اینکه هیچگونه خسارتی به سیل زدگان سال ۹۵ خوزستان پرداخت نشده، تصریح کرد: پرداخت خسارت به کشاورزان از طریق سازمان های بیمه کمک محسوب نمی شود و نمی توان آن را جزء حمایت های دولت حساب کرد.

به گزارش کاوش، مسعود اسدی در پاسخ به رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان که گفته بود سازمان های بیمه خسارت سیل سال ۹۵ به کشاورزان را پرداخت کرده و من به نیابت از دولت نمی توانم حرف بزنم که دولت خسارت بیمه نشده ها را پرداخت می کند یا نمی کند، گفت: درست است که بیمه خسارت ها را پرداخت کرده ولی تکلیف کسانی که از این حادثه غیرمترقبه صدمه دیدند چه می شود؟

وی ادامه داد: پرداخت خسارت از سوی بیمه ها کمک محسوب نمی شود و مربوط به یک قرارداد مشخص و تعهد آور بین کشاورز و یک سازمان بیمه گر است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: تنها ۲۰ درصد از خسارت دیدگان سیل ۹۵ مزارع خود را بیمه کرده بودند و از ۸۰ درصد دیگری که از این حادثه غیر مترقبه خسارت دیدند هیچگونه حمایت مالی نشد، حتی در برخی از شهرستان ها که کشاورزان گندم ها را تحویل دولت دادند هنوز پول گندم های آسیب دیده پرداخت نشده است.

اسدی عدم پرداخت خسارت به کشاورزان خوزستانی را خلاف رویه دولت در دیگر استان ها به خصوص استان های شمال کشور در سیل اخیر دانست و افزود: این تفاوت در پرداخت خسارت به علت ضعف مسئولان استانی و اثر گذار نبودن آنها بر مرکز نشین ها است.

وی در مورد خسارت سیل ۹۷ خوزستان در بخش کشاورزی ، بیان کرد: علاوه بر ارقام اعلام شده باید خسارت های سنگینی که به ۴۰۰ ایستگاه پمپاژ و تاسیسات کشاورزان در حاشیه رودخانه دز وارد شده را هم حساب کرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در خصوص ضعف سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، نبود صنایع پسین و پیشین و خرید پنج هزار تراکتور از بیرون استان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید حمایت های علنی و عملی ملموس تری برای ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشد البته از آقای چنگلوائی بپرسید دستاورد سفر به لهستان و تفاهم نامه راه اندازی خط تولید تراکتور در استان به کجا رسید.