خسارت سیل ۹۵ خوزستان پرداخت شده است / بخش خصوصی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را دریابد/ تنها در یک مورد کشاورزان ۵ هزار تراکتور از بیرون استان خریدند
خسارت سیل ۹۵ خوزستان پرداخت شده است / بخش خصوصی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را دریابد/ تنها در یک مورد کشاورزان ۵ هزار تراکتور از بیرون استان خریدند
خسارت سیل سال ۹۵ شامل دو بخش بیمه شده و بیمه نشده می باشد و خسارت های مربوط به بخش بیمه شده ها پرداخت شد، اگر کسی بیمه کرده و خسارتی نگرفته به ما مراجعه کند تا پیگیری های لازمه را انجام دهیم.

کاوش: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه بیمه خسارت های سیل سال ۹۵ به کشاورزان را پرداخت کرده، افزود: کسانی که محصولات خود را بیمه نکردند دولت قانوناً نمی تواند به آنها خسارتی پرداخت کند مگر اینکه در قالب مدیریت بحران یک اعتبار خاصی برای آنها در نظر بگیرد و من به نیابت از دولت نمی توانم حرف بزنم که پرداخت می کند یا نمی کند.

به گزارش کاوش ، کیخسرو چنگلوائی گفت: خسارت سیل سال ۹۵ شامل دو بخش بیمه شده و بیمه نشده می باشد و خسارت های مربوط به بخش بیمه شده ها پرداخت شد، اگر کسی بیمه کرده و خسارتی نگرفته به ما مراجعه کند تا پیگیری های لازمه را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نمی دانم دولت بنایی برای پرداخت خسارت بیمه نشده ها دارد یا خیر، تصریح کرد: تنها در یک مورد که بیمه نشده بود حدود چهار هزار تن از گندم های شعبیه آسیب دید و کمتر از قیمت خرید تضمینی سازمان تعاونی روستایی آنها را خرید، قرار بر این شد برای جبران خسارت دولت ما به التفاوت ۳ میلیاردی آن را پرداخت کند که با پیگیری های صورت گرفته از طریق مدیریت بحران قرار است از اعتباری که به خوزستان می دهند آن را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سیل سال ۹۷ را باعث خسارت کامل به هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم دانست و بیان کرد: در برآوردهای اولیه نیز حدود ۳۳ هزار هکتار با شدت های متفاوت دچار آسیب دیدگی شده بود و ۲۸۵ میلیارد تومان نیز برآورد خسارت صورت گرفت.

چنگلوائی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوال حضور کم رنگ خوزستانی ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در اهواز، گفت: من متولی نیستم که کارخانه بسازم  بخش خصوصی باید ورود کند و ما آمادگی کامل داریم تا مجوزها و زمین مورد نیاز را برای او آماده کنیم.

وی تاکید کرد: تنها در یک مورد کشاورزان خوزستانی بین سال های ۹۲ تا ۹۷ با تسهیلات کم بهره دولتی حدود ۵ هزار تراکتور از بیرون استان خریدند، چه اشکالی دارد در استان خودمان کارخانه تراکتورسازی داشته باشیم.

  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه بخش کشاورزی استان بازار فعال و پر سودی دارد، یادآورد شد: در بخش های پسین و پیشین مانند کارخانه کود شیمیایی، تراکتور سازی، کمبیاین سازی، ماشین آلات زیربنایی، صنایع تبدیلی، تکمیلی، فراوری، سیلو، انبار و کشتارگاه ظرفیت های خوب و اشتغال زایی وجود دارد و آمادگی همکاری با بخش خصوصی را در این موارد داریم.

چنگلوائی  گفت: ماشین آلات کشاورزی هر چند سال یکبار باید عوض شوند و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز در حال عملیاتی شدن است و این پتانسیل را سرمایه گذران و بخش خصوصی نباید نادیده بگیرند.