پروژه های فوق توزیع برق در خوزستان با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال افتتاح شد
پروژه های فوق توزیع برق در خوزستان با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال افتتاح شد

در هفته دوم پویش #هر_هفته_الف_ ب _ ایران، با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو، پروژه های پست و خط شرکت برق منطقه ای خوزستان با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح رسمی شد.

در هفته دوم پویش #هر_هفته_الف_ ب _ ایران، با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو، پروژه های پست و خط شرکت برق منطقه ای خوزستان با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح رسمی شد.

به گزارش کاوش اخبار، پروژه های شبکه فوق توزیع برق خوزستان، روز چهارشنبه (۲۴ فروردین) با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو از وزارت و معاون عمرانی استانداری خوزستان و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در محل دیسپاچینگ جنوب غرب در اهواز، همزمان با دو استان سیستان و بلوچستان و مازندران در هفته دوم پویش #هر_هفته_الف_ ب _ ایران، افتتاح رسمی شدند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در توضیح پروژه های افتتاح شده، گفت: این چهارمین پویش است که پروژه های برق منطقه ای خوزستان افتتاح رسمی می شود و در این پویش،  شش پروژه پست و خط شبکه فوق توزیع، شامل فاز اول پست 132 به 33 کیلو ولت سردشت دزفول به ظرفیت 12 مگاولت آمپر و خط ورودی این پست به طول 66 کیلومتر مدار، پست 132 به 11 کیلو ولت Gis بید بلند ماهشهر به ظرفیت 50 مگاولت آمپر و خط ورودی این پست به طول 3 کیلومتر مدار و پست 132 به 33 کیلو ولت پاک چوب شوش به ظرفیت 80 مگاولت آمپر و یک کیلومتر مدار، با دستور وزیر افتتاح رسمی می شوند.

محمود دشت بزرگ ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها را چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه ها 142 مگاولت آمپر به ظرفیت پست ها و ۷۲ کیلومتر مدار به طول خطوط، اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه همه مراحل و احداث این پروژه ها توسط مهندسین داخلی انجام شده، افزود: تامین 30 مگاوات دیماند برای دو صنعت مهم نفت و چوب استان خوزستان و رساندن برق پایدار به مردم، از مواهب و عواید افتتاح این پروژه ها است.

دشت بزرگ ادامه داد: دو پروژه پست های شوش و ماهشهر به صورت dcs  اجرا شده و پروژه پست ماهشهر به صورت gis طراحی شده که از تکنولوژی روز دنیا است.

وی اضافه کرد: مشترکین نفت و چوب که در مرحله برقداری هستند در اجرای این پروژه ها و در تامین بخشی از هزینه ها با شرکت برق منطقه ای خوزستان مشارکت داشته اند که از آنها، تشکر می کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: با اجرای این دو پروژه در بخش صنعت، جمع مشترکین صنعتی خوزستان به 32 مشترک و مجموع دیماند به 1536 مگاوات می رسد.

دشت بزرگ اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 1400 به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و در اجرای حکمرانی خوب در شرکت برق منطقه ای خوزستان، تامین برق 32 مشترک در دستور کار است که مجوز تامین برق 23 مشترک به ظرفیت 994 مگاوات صورت گرفته و 12 مشترک به ظرفیت 837 مگاوات نیز در آستانه برقداری هستند.

وی گفت: این نوید را می دهیم که تا پایان سال 1400 پروژه مهم و تاثیرگذار اجرای خط 400 کیلوولت و پست 400 به 230 کیلولوت آرنای فولاد خوزستان به ظرفیت 1300 مگاولت آمپر که بالغ بر هزار میلیارد تومان برای اجرای آن سرمایه گذاری انجام شده است به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: ما تمامی تقاضاهای تامین برق را در بخش صنعت و تولید پاسخ می دهیم و پاسخگویی های لازم در این بخش را با پشتیبانی های شرکت توانیر، حمایت های استانی و تلاش همکارانمان انجام خواهیم داد.