رونمایی از ۲ کتاب ”بر شانه‌های کارون” و ”یزله بردجله” در اهواز
رونمایی از ۲ کتاب ”بر شانه‌های کارون” و ”یزله بردجله” در اهواز

 ۲ کتاب ”برشانه‌های کارون” و ”یزله بردجله” که شامل خاطرات مردم ایران و عراق در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیین رونمایی از دو کتاب ”بر شانه‌های کارون” و ”یزله بردجله” عصر امروز با حضور خانواده‌های شهدای 8 سال دفاع مقدس، خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از فعالان فرهنگی خوزستان در محل گلزار شهدای اهواز برگزار شد.

در این برنامه عصمت احمدیان مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی با اشاره به خاطره‌ای از شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم هیچ وقت ما را فراموش نکرد و هر وقت به خوزستان می‌آمد حتما به خانواده‌های شهدا سر می‌زد.

در ادامه این مراسم سید آل عمران، مسئول بخش تاریخ شفاهی مرکز فرهنگی رسانه بیداری خوزستان، با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد یک مدیر تراز انقلاب اسلامی بود که مردم ایران با تشییع باشکوه از وی تقدیر کردند.

وی درباره رونمایی از 4 اثر بخش تاریخ شفاهی خوزستان تا پایان سال جاری، عنوان کرد: این وعده را می‌دهیم که تا پایان سال شاهد رونمایی از 4 اثر دیگر در حوزه جنگ و انقلاب خواهیم بود. ‌

به گزارش تسنیم، کتاب “بر شانه‌های کارون” شامل 59 روایت مردمی برگزیده از ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.

همچنین کتاب “یزله بر دجله” نیز شامل 118 روایت و خاطره مردم عراق از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بوده که بخشی از آن نیز اشعار و یزله‌های مردم بغداد، کربلا، نجف و بصره است.