ورزش خوزستان تعطیل نیست
ورزش خوزستان تعطیل نیست

سخن از مردی از جنس ورزش است. مردی که با تجربه ستیز با آهن سرد و سخت، باک و ملالی از ناملایمات و بی مهری مسئولین نداشته و با بکار گیری نیروهای جوان، متعهد و ارزشی در راس معاونت فنی و ورزشی خوزستان همچون موج، اوج به ورزش استان داد.

اسماعیل اسفندیاری ( مربی بین المللی و داور فدراسیون جهانی تکواندو ): در سرمای بهمن ماه سال۹۵ و در گرماگرم جشن انقلاب اسلامی، انقلابی در ورزش یخ زده خوزستان بوقوع پیوست و مردی در قد و قواره نام پر آوازه خوزستان که یاد آور دلاور مردی و ایثار گری در اذهان است سکان دار کشتی به گل نشسته ورزش خوزستان شد.

مردی که با درایت بی نظیر و انتخاب عالی ترین مقام ورزش کشور و با داشتن رزومه پر و پیمان قرار شد دم مسیحایی خود را در کالبد ورزش خوزستان بدمد و به تنهایی جور کم کاری های تمامی مدیران وقت و اسبق ورزش استان را بدوش کشد.

سخن از مردی از جنس ورزش است. مردی که با تجربه ستیز با آهن سرد و سخت، باک و ملالی از ناملایمات و بی مهری مسئولین نداشته و با بکار گیری نیروهای جوان، متعهد و ارزشی در راس معاونت فنی و ورزشی خوزستان همچون موج، اوج به ورزش استان داد.

بله سخن از افشین حیدری مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان است.
مردی که در کوران شیوع ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا با توجه به تعطیلی تمام فعالیت های اداری ، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین ابتلاع خود به این بیماری منحوس با مدیریتی سیستماتیک و با هدف گذاری و تبین استراتژی نتیجه گرا و برنامه ریزی علمی و عملی با سازماندهی نیروهای اثر گذار در کنار نهادینه نمودن فیدبک های کنترلی هرگز نگذاشت ورزش خوزستان تعطیل شده و با رکود مواجه شود.

به همین منظور، در رابطه با مرد شماره یک ورزش استان اهل ورزش و خاک خورده میدان ورزشی باید نقاط وضعیت و سخن از عملکرد مثبت و یا منفی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان را بیان کنند و گر نه هر کس در هر جایگاهی می تواند از بالا دستور لنگ کردن را صادر کند.

افشین حیدری از جوان ترین و موفق ترین مدیران استان خوزستان است که در زمان مدیریتش در میراث فرهنگی عامل تحول و ارتقاء این سازمان شد.

وی در بدو ورودش به سازمان میراث فرهنگی که در دوران گذشته انتقادات بسیاری بر این سازمان بود توانست به روند افولی آن پایان داده و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رابسمت شکوفای هدایت نماید.
همچنین در همین دوره، افشین حیدری موفق شد، محوطه تاریخی شوش را به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران و سومین اثر خوزستان، در سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر بن آلمان، با موافقت اعضا به ثبت جهانی برساند.

و در متن صدر الاشاره اذعان شد حیدری در رشته وزنه برداری در رده های مختلف فعالیت داشته و سابقه قهرمانی وعضویت در تیم ملی جوانان وزنه برداری را نیز در کارنامه خود داراست.

وی همچنین از نویسندگان و نظر دهندگان در طرح ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان است که کوشش های بی مثال وی را بر همه روشن می کند.

علم و عملگرایی حیدری وی را تا مشاور رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی مورد وثوق و اعتماد نمایندگان مردم بالا برد .
در پایان نباید فراموش کرد افشین حیدری از بدو ورودش به ورزش خوزستان  با جذب اعتبارات بسیار مفیدی از فروپاشی خیلی از تیم های خوزستانی جلوگیری نمود. و با حمایت همه جانبه از هیات های ورزشی دلگرمی خاصی به این هیات ها داده است.

و در پایان مجدد یاد اور شوم با وجود این مدیر مدبر ، ورزش خوزستان هرکز تعطیل نیست و قدر زر زرگر شناسد .قدر گوهر گوهری.