استاندار خوزستان: شهری با وضعیت قرمز نداریم/ جریمه افرادی که قرنطینه خانگی را شکسته باید با دقت و جدیت بیشتری انجام شود
استاندار خوزستان: شهری با وضعیت قرمز نداریم/ جریمه افرادی که قرنطینه خانگی را شکسته باید با دقت و جدیت بیشتری انجام شود

استاندار خوزستان در جلسه ستاد استانی کرونا با بیان اینکه جریمه افرادی که قرنطینه خانگی را شکسته و محدودیت ها را رعایت نمی کنند باید با دقت و جدیت بیشتری انجام شود، گفت: سازمان‌ها نباید مقررات تعیین شده ستاد ملی کرونا را به نفع خود تفسیر کرده و از اجرای الزامات محول شده به آنها شانه خالی کنند.

به گزارش کاوش اخبار، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد کرونا استانی با بیان اینکه شرایط استان رو به بهبود است و در حال حاضر شهری با وضعیت قرمز نداریم گفت: با همکاری هم استانی های عزیز در استان، شهری با وضعیت قرمز نداریم و ۱۷ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان نارنجی می باشد.

وی با عنوان اینکه شرایط بیماران رو به بهبود است روزانه شاهد کاهش تعداد بستری ها، مبتلایان و فوتی ها هستیم افزود: نیازمند تدوین برنامه ای پایدار و موثر برای دوره پس از محدودیت ها هستیم تا این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد و این مهم جز با همکاری تمامی مردم و رعایت دستور العمل های بهداشتی ستاد کرونا محقق نمی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به آغاز فصل زمستان و کاهش دمای هوا بیان کرد: در فصل سرما بستن پنجره ها و عدم تهویه هوا می تواند منجر به شیوع و گسترش بیماری کرونا شود به همین دلیل مردم باید شرایط تهویه مناسب هوا در منازل و محل کار خود را فراهم کنند.

شریعتی گفت: ادارات صرفاً با دریافت کارت ملی از مراجعه کنندگان می توانند به آنها خدمات ارائه دهند و هیچ کوتاهی در این مورد پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: کوتاهی در رابطه با سلامت هم وطنان و کارکنان ادارات در هر سطحی توجیه پذیر نیست و سازمان‌ها نباید مقررات تعیین شده ستاد ملی کرونا را به نفع خود تفسیر و یا به هر طریق از اجرای الزامات محول شده به آنها شانه خالی کنند.

نماینده عالی دولت در استان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های فرمانداران و سایر مسئولین تأکید کرد: از گرفتن تصمیمات موردی اجتناب شود تا وحدت رویه در استان و کشور برقرار باشد و تنها در موارد استثنا هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه جریمه افرادی که قرنطینه خانگی را شکسته و محدودیت ها را رعایت نمی کنند باید با دقت و جدیت بیشتری انجام شود عنوان کرد: بازرسی ها در مقایسه با هفته های گذشته روند بهتری را طی کردند اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند تلاش و جدیت بیشتری می باشیم.

شریعتی اظهار کرد: بازرسی های مشترک ضامن اجرای پروتکل های مصوبه ستاد ملی کرونا می باشد و تاکید می‌شود فرمانداران در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند.