کمبود تخت ICU برای پذیرش بیماران کرونا در خوزستان
کمبود تخت ICU برای پذیرش بیماران کرونا در خوزستان

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اشغال صددرصدی تخت‌های ICU بیماران مبتلا به کرونا در اهواز و دیگر شهرستان‌ها، گفت: در حاضر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا با کمبود تخت ICU مواجه هستیم.

به گزارش کاوش اخبار دکتر فرهاد سلطانی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های درگیر کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: در اهواز پنج بیمارستان و در هر کدام از شهرستان‌های استان خوزستان یک بیمارستان، درگیر پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: هر چند فعلا در خصوص تخت‌های عادی مشکلی نداریم اما در حال حاضر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا با کمبود تخت ICU مواجه هستیم و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. اشغال تخت‌های ICU در بیمارستان رازی و بیمارستان گلستان اهواز صددرصد است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: میزان اشغال تخت ICU در همه بیمارستان‌های پذیرش‌کننده کرونا در شهرستان‌ها نیز تقریبا صددرصد است و به محض اینکه یک بیمار مرخص یا جابه‌جا می‌شود، بیمار دیگری در ICU بستری می‌شود.

وی افزود: از ۱۰ – ۱۵ روز پیش تاکنون روند بیماری تقریبا ثابت بوده اما همچنان در وضعیت قرمز هستیم و باید بیشتر مراقبت کنیم.

سلطانی در خصوص احتمال افزایش بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران مبتلا به کرونا، گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و به رفتار و مراقبت کردن مردم بستگی دارد و نمی‌شود در این خصوص اظهار نظر کرد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از شرکت در اجتماعات، بیان کرد: مشاهده می‌شود که تعدادی از مردم همچنان در مراسم عزاداری یا اجتماعات شرکت می‌کنند که این مساله موجب می‌شود مشکل گسترش بیماری همچنان باقی بماند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که با ایسنا گفت و گو می کرد با اشاره به طولانی شدن روند بیماری، بیان کرد: کادر درمان در این ماه‌ها تحت فشار زیادی بوده‌اند و قطعا با این روند، فرسودگی شغلی ایجاد می‌شود؛ تعداد بیماران نسبت به تعداد کادر درمان بیشتر است بنابراین طبیعی است که شیفت‌ها سنگین‌تر و کار بیشتر از توان افراد باشد اما کادر درمان همچنان باانگیزه هستند.