افزایش بزرگراه های خوزستان تا سال آینده / کسب رتبه نخست استان در کاهش تلفات جاده های روستایی در کشور
افزایش بزرگراه های خوزستان تا سال آینده / کسب رتبه نخست استان در کاهش تلفات جاده های روستایی در کشور

استاندار خوزستان گفت: در کاهش فوتی ها در جاده های روستایی در کشور رتبه اول را بدست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده های روستایی نیز رتبه سوم در سطح کشور را بدست آوردیم.

به گزارش کاوش غلامرضا شریعتی در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان، بیان کرد: خوشبختانه در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط بهتری از نظر تعداد تصادفات و موارد جرحی و فوتی داشته ایم.

وی افزود: این کاهش ها در تلفات و موار جرحی نشاندهنده توجه بیشتر مردم در رعایت مقررات و همچنین کار شبانه روزی و حضور پیشگیرانه پلیس راه و اهتمام اورژانس برای کاهش آمار فوتی ها است.

شریعتی گفت: همچنین تلاش اداره کل راهداری در زمینه نصب علائم پیشگیرانه و ایمنی در جاده ها و کار بی وقفه ای که در این زمینه انجام شده و نیز کارهایی که در بخش بهسازی و ترمیم جاده ها و استفاده از وسایل ایمنی همچون گاردریل ها و نیوجرسی صورت گرفته است در این موفقیت تاثیرگذار بوده است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین اداره کل راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت در توسعه راه های استان نقش ویژه ای ایفا کردند و تا سال آینده با چهار خطه شدن محور رامهرمز تا خیرآباد و همچنین مسیر غیزانیه تا ایذه میزان بزرگراه های استان افزایش چشمگیر پیدا میکند.

شریعتی گفت: این وضعیت برای ما نویدبخش و دلگرم کننده است همچنین حوزه معاونت عمرانی استانداری و دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک نیز سیاستگذاری و برنامه ریزی خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

استاندار خوزستان گفت: البته این آمار مربوط به پیش از اربعین است و ما در کاهش فوتی ها در جاده های روستایی در کشور رتبه اول را بدست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده های روستایی نیز رتبه سوم در سطح کشور را بدست آوردیم.

شریعتی گفت: البته آمار تصادفات موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است و این زنگ خطری برای ما به شمار میرود. از عوامل آن هم عدم فرهنگسازی و بعضا تردد موتورسیکلت های فرسوده یا فاقد چراغ سالم است که باید در این زمینه سخت گیری لازم انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: البته به دلیل افرایش سه برابری کشت تابستانه افزایش تردد روستاییان را داشته ایم و از این رو احتمال تصادف هم افزایش می یابد و لازم است در راه های روستایی سخت گیری در رعایت قوانین بیشتر شود و کنترل ها افزایش یابد.

شریعتی گفت: امیدواریم آمار استان در نیمه دوم سال بهتر شود و شاهد افزایش ایمنی مسافران در خوزستان باشیم.