هزار میلیارد ریال برای مدارس سیل زده خوزستان هزینه شد
هزار میلیارد ریال برای مدارس سیل زده خوزستان هزینه شد

استاندار خوزستان با اشاره به جبران خسارت مدارس سیل زده استان گفت:هزار میلیارد ریال تاکنون صرف تعمیر ، تجهیز ، بهسازی و احداث مدارس در مناطق سیل زده خوزستان شده‌است.

غلامرضا شریعتی جمعه شب در حاشیه افتتاح ۲ طرح در اندیمشک در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع وزارت نفت ، ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی و نوسازی مدارس و ۱۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات استانی صرف این طرح ها شده است.

وی بیان کرد: در مناطق سیل زده خوزستان آسیب هایی که به مدارس وارد شده بود جبران شد و مناطقی که نیاز به مدارس جدید داشتند نیز فضای آموزشی مورد نیاز احداث شد، همچنین در مناطقی که آسیب ها جزیی بود ، طرح های بهسازی اجرا شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت:علاوه بر تعمیر ، تجهیز و نوسازی ، ۲۰۰ کلاس درس جدید هم در مناطق سیل ز ده خوزستان احداث شد و شرایط مناطق سیل زده در مدارس نسبت به قبل از سیل هم بهبود پیدا کرد.

وی افزود: اعتبارات نوسازی مدارس از ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است.

شریعتی بیان کرد: پارسال هزار و ۳۳۰ کلاس درس در استان بهره برداری شد و امسال نیز در استان یک هزار و ۱۰۰ کلاس دیگر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد طرح های حوزه آموزش و پرورش ، این اقدام ها را در سطح استان جهادی و با هدف تحول در زیرساخت های تعلیم و تربیت موثر دانست.

شریعتی با بیان اینکه سایر طرح های این حوزه در راستای تجهیز، نوسازی و ساخت و تعمیر مدارس با جدیت و سرعت درحال انجام است.گفت:آموزش و پرورش را اساس و محور توسعه می دانیم و بر همین اساس خدمات این بخش رشد داشته است.

وی اضافه کرد:در هوشمندسازی کلاس ها اهتمام جدی داریم .در شرایط کرونایی نیز برای خرید تبلت برای دانش آموزان برنامه‌ریزی و از منابع مختلف استفاده خواهد شد و خرید حدود ۱۰ هزار تبلیت برای دانش آموزان استان هدفگذاری شده است.

شریعتی جمع آوری مدارس سنگی در سطح استان را از دیگر اقدام های جهادی دانست و گفت:جمع اوری کلاس های سنگی در استان آغاز شده و در مدت زمان سه سال این کلاس ها تغییر ساختار خواهند داد.

استاندار خوزستان افزود: یک هزار و ۳۰۰ کلاس سنگی در مناطق کوچ رو یا صعب العبور استان وجود دارد که تبدیل به کلاس پیش ساخته و یا کلاس کانکسی می شوند.

وی گفت: برای شروع ، امسال ۳۰۰ کلاس درس از این تعداد ، تغییر و شرایط مناسبی پیدا خواهند کرد.

منبع: ایرنا