حفظ شرایط فعلی منوط به سه شرط است/ خالی شدن اورژانس حاد بیمارستان رازی از بیماران کرونایی
حفظ شرایط فعلی منوط به سه شرط است/ خالی شدن اورژانس حاد بیمارستان رازی از بیماران کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از اهالی رسانه می خواهم در اطلاع رسانی به مردم این موضوع را تاکید کنند که شرایط فعلی به شرطی پایدار است که به سه رکن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست ها توجه کنند.

به گزارش کاوش، دکتر فرهاد ابول نژادیان روز پنجشنبه 16 مردادماه در مراسم گرامدیاشت روز خبرنگار و تقدیر از حافظان سلامت که با حضور اهالی رسانه در بیمارستان رازی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان رازی تا اردیبهشت ماه تنها بیمارستان اهواز در پذیرش بیماران کرونایی  بود و تلاش کردیم تا زمانی که امکان دارد از این بیمارستان خارج نشویم به همین دلیل ایجاد ظرفیت کردیم.

وی ادامه داد: یمارستان رازی اهواز در گذشته 25 تخت مراقبت ویژه داشت اما در زمان 6 ماه شیوع کرونا ظرفیت این تخت ها 2 برابر شد و در حال حاضر 50 تخت ویژه دارد همچنین با ظرفیت سازی ایجاد شده تعداد تخت های عادی را به 175 تخت رساندیم و تا زمانی که این تعداد تخت جوابگوی تعداد بیماران بود ما وارد بیمارستان دیگری برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا نشدیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روز خبرنگار تصریح کرد: روز خبرنگار را ما امسال به صورت ویژه در بیمارستان رازی برگزار کردیم تا هم از خبرنگاران تقدیر کنیم که در این مدت به ما کمک کردند و هم به صورت نمادین از کادر درمان قدردانی کنیم البته چنین برنامه ای را باید برای کادر بهداشت هم داشته باشیم.

ابول نژادیان بیان کرد: حدود 20 روز است که به دلیل کاهش تعداد بیماران بخش اورژانس حاد بیمارستان رازی خالی شده است و صرفا در بخش حاد ارائه خدمات می شود.

وی افزود: در حال حاضر در اهواز بیمارستان های نفت، امیرالمومنین(ع)، طالقانی، سینا، فاطمه الزهرا(س) و منفرد نیاکی بیمار جدید پذیرش نمی کنند و فعلا در چرخه ی بیماران کرونایی نیستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خروج استان خوزستان از وضعیت قرمز خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم این شرایط بهتر شود و در همین راستا از اهالی رسانه می خواهم در اطلاع رسانی به مردم این موضوع را تاکید کنند که شرایط فعلی به شرطی پایدار است که به سه رکن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست ها توجه کنند، این موارد باید همزمان با هم رعایت شوند و تنها با ماسک زدن مساله حل نمی شود.

افشار پرویری بابادی مدیرخانه مطبوعات خوزستان نیز در این مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار از تلاش های کادر درمان در مقابله با کرونا تقدیر کرد و گفت: در ماه های اخیر رسانه ها نیز هم پای کادر درمان در مبارزه با کرونا حضور داشته اند و در این راه فعالیت کرده اند.

اهدای گل به کادر درمان و اصحاب رسانه از دیگر برنامه های مراسم امروز بیمارستان رازی بود.