خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شد/ توقف پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های اهواز / رازی، تنها بیمارستان پذیرنده موارد کرونا
خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شد/ توقف پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های اهواز / رازی، تنها بیمارستان پذیرنده موارد کرونا

خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خروج خوزستان از وضعیت قرمز خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: استان خوزستان امروز (۷ مردادماه) پس از گذشت حدود دو ماه، از وضعیت قرمز کرونا خارج شد و هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی افزود: خارج شدن از وضعیت قرمز به دلیل همکاری مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم تصور نکنند با خروج از وضعیت قرمز، می‌توانند برای کارهای غیرضروری در خیابان‌ها حضور پیدا کنند یا فاصله‌گذاری کمرنگ شود.

ابول‌نژادیان با تاکید بر لزوم ادامه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، گفت: برای پیشگیری از پیک دوباره بیماری، باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از برگزاری مراسم و گردهمایی، خودداری از شرکت در اجتماعات، شستشوی مکرر دست‌ها و موارد دیگر تداوم داشته باشند زیرا در صورت سهل‌انگاری، مجددا امکان دارد صعودی شدن روند بیماری رخ دهد.

همچنین  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از توقف پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اهواز خبر داد و گفت: به جز بیمارستان رازی، در بیمارستان‌های دیگر بیمار جدید مبتلا به کرونا پذیرش نمی‌شود.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری در خوزستان، اظهار کرد: خوشبختانه از ۱۵ تیرماه روند کاهشی شیوع بیماری در خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان، یک‌سوم زمان پیک بیماری است یعنی تعداد بیماران بستری ۶۵ تا ۷۰ درصد نسبت به پیک بیماری کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز ادامه داد: دستور داده‌ایم در اهواز به جز بیمارستان رازی، در بیمارستان‌های دیگر بیمار جدید مبتلا به کرونا پذیرش نشود. تنها تخت‌های ICU چند بیمارستان که ویژه بیماران مبتلا به کرونا بودند هنوز در اختیار این بیماران هستند اما تخت‌های عادی این بیمارستان‌ها دیگر اجازه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را ندارند تا تعداد بیمارستان‌های سبز در خوزستان افزایش یابد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: به شهرهای اطراف اهواز نیز اعلام کرده‌ایم که دیگر بیماران مبتلا به کرونا بستری نکنند و بیماران را به بیمارستان رازی اهواز ارجاع دهند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: طبق آخرین برآوردها، میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۶۲ درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار پررنگ‌تر است؛ اگر این همت خوب مردم در این روزها ادامه یابد و همچنان از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، امیدواریم با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

منبع: ایسنا