مهار آتش‌سوزی در کوه گزیر ایذه
مهار آتش‌سوزی در کوه گزیر ایذه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه : از ساعات ابتدایی بامداد امروز بخش‌هایی از منطقه حفاظت شده کوه گزیر دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ،احمد امیری گفت : بخش‌هایی از این کوه ساعات ابتدایی امروز و نزدیک به ساعت 3 بامداد شاهد وقوع آتش‌سوزی شد.مهار آتش‌سوزی در کوه گزیر ایذه

وی افزود: با وجود سختی، صعب‌العبور بودن و خطرات راه کوهستانی و منتهی به محل آتش‌سوزی و به دلیل حساسیت این منطقه حفاظت شده به خاطر وجود گونه‌های نادر جانوری و گیاهی، محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه به همراه چند تن از مردم بومی منطقه در همان ساعت جهت اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه ادامه داد : نیروهای اعزامی پس از طی مسیر طولانی و سخت گذر، بدون داشتن امکانات تخصصی و با استفاده از وسایل اولیه اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کردند.

امیری خاطر نشان کرد : برخورد صاعقه با درخت در ارتفاعات کوه گزیر و احتمال عامل بودن این مساله در وقوع آتش سوزی بود.
وی با اشاره به از بین رفتن مرتع و درختان در این آتش‌سوزی گفت : نزدیک به 10 اصله درخت بلوط و حجمی از مرتع در آتش سوخته است ولی هنوز میزان دقیق منطقه در آتش سوخته برآورد نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه افزود: با توجه به ادامه وزش باد در منطقه و احتمال زبانه کشیدن دوباره شعله‌های آتش، نیروهای اعزامی به این کوه همچنان در منطقه حضور دارند تا از خطر احتمالی پیشگیری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در این حادثه به هیچ‌یک از گونه‌های جانوری منطقه آسیبی وارد نشد گفت : این منطقه دارای گونه‌های حفاظت شده پلنگ، کل و بز کوهی، خرس، سنجاب ایرانی، گرگ و… است.

گفتنی است با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نیروهای مستقر در محل، شعله‌های آتش در منطقه در ابتدای صبح امروز به خاموشی رفت تا آتش در این منطقه حساس زیست محیطی حاد نشود.