استاندار خوزستان: متعهد به تامین معیشت، کشاورزی و آب آشامیدنی مرزنشینان هستیم
استاندار خوزستان: متعهد به تامین معیشت، کشاورزی و آب آشامیدنی مرزنشینان هستیم

استاندار خوزستان گفت: دولت متعهد به تامین معیشت، آب کشاورزی و آشامیدنی مردم استان بخصوص مرزنشینان است.

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در جریان بازدید و بررسی وضعیت آب آشامیدنی شهر چوئبده و روستاهای تنگه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امینت و اقتصاد خوزستان، امینت و اقتصاد کشور و نبض این استان به نبض کشور مرتبط است.

وی افزود: مرزنشینان منطقه از دوره‌های گذشته از مرزهای سرزمین پاسداری کرده و با همه سختی‌ها در نوار مرزی ساکن شده و از این سرزمین و مرزها پاسداری می‌کنند.

شریعتی گفت: همه مردم ایران برای حفظ خوزستان و وجب به وجب این مناطق خون دادند لذا باید در راستای همدلی و وحدت کشور گام برداریم و سخنان تفرقه افکنانه نزنیم.

تصفیه‌خانه آب چوئبده تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل تامین آب روستاهای بخش مرکزی و شهرچوئبده آبادان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه‌ آب آشامیدنی شهر چوئبده از سال ۹۷ شروع شده و تا پنج ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی به خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز تصفیه‌خانه شهر چوئبده اشاره کرد و افزود: مشکل آب شهر چوئبده با بهره برداری از این طرح تا ۲۵ سال آینده تامین و تضمین می‌شود و در کنار آن نیز یک دستگاه آب شیرین کن باید احداث شود که برای آن سرمایه‌گذار مشخص شده است.

نصب آب شیرین‌کن سیار برای تامین آب مردم چوئبده

شریعتی گفت: برای رفع موقت مشکل آب آشامیدنی مردم در کوتاه‌ترین زمان از روز جمعه عملیات نصب یک دستگاه آب شیرین‌کن سیار آغاز و آب آشامیدنی مردم با ۱۵ تا ۲۰ سرویس تامین خواهد شد.

وی به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آبرسانی شهر چوئبده اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون روزانه به طور متوسط سه هزار متر مکعب آب به شبکه توزیع آب شهر چوئبده تزریق می‌شود که این میزان افرایش پیدا می‌کند.

استاندار خوزستان درخصوص مشکل آب در روستاهای بخش مرکزی آبادان نیز گفت: مشکل آب روستای تنگه سه با احداث چند کیلومتر خط جدید انتقال آب از روز شنبه تا ۱۲ روز آینده برطرف می‌شود ضمن اینکه طرح اصلاح و نوسازی ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب به روستاهای تنگه نیز در دستور کار است.

وی به اختصاص سه میلیارد ریال برای لایروبی انهار آبیاری نخلستان‌های چوئبده اشاره کرد و گفت: چهار بیل میکانیکی برای لایروبی انهار به مدت سه ماه تامین شده است.

آب پشت سدها در شرایط مطلوبی است

استاندار خوزستان گفت: آب پشت سدهای استان خوزستان در شرایط مطلوبی است و می‌توانیم در تابستان آبیاری نخیلات را در حد معقول تامین کنیم.

شریعتی همچنین از تاسیسات آبرسانی به روستاهای دهستان منیوحی بخش اروندکنار آبادان نیز بازدید کرد.

منبع: ایرنا