حل مشکل آبرسانی به غیزانیه تا 2 هفته ی آینده/ تشریح ارائه ی عملکرد استانداری در این دوره
حل مشکل آبرسانی به غیزانیه تا 2 هفته ی آینده/ تشریح ارائه ی عملکرد استانداری در این دوره

استاندار خوزستان گفت: ظرف دو هفته ی آتی مشکل آبرسانی به بخش غیزانیه و مشرحات حل می شود و تا یک ماه آینده مشکل آبرسانی به روستاهای این بخش نیز مرتفع خواهد شد.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه ( پنجم خردادماه) در گفتگوی زنده در ویژه برنامه ی “بهار اروند” از شبکه ی دو سیما در خصوص مشکل بی آبی بخش غیزانیه ی اهواز با بیان اینکه غیزانیه علی رغم اینکه از اهواز دور نیست اما جزو مناطق محروم محسوب می شود، اظهار کرد: دی ماه سال 95 در بازدیدی که به غیزانیه ی اهواز داشتم سه وعده برای حل مشکلات این بخش دادم یکی در خصوص مدارس بود که آن زمان 44 کلاس درس کانکسی داشت، دیگری در رابطه با بحث آبرسانی و سومی در خصوص راه های روستایی غیزانیه بود.

وی عنوان کرد: 44 مدرسه ی کانکسی غیزانیه ظرف یکسال و نیم جمع آوری و به کلاس های درس استاندار تبدیل شدند و 2 مدرسه ی دیگر هم ظرف حداکثر سه ماه آینده در این بخش به بهره برداری می رسد.

استاندار خوزستان  در رابطه با مشکل آبرسانی غیزانیه افزود: این مشکل قرار بود در مدت زمان کمتری حل شود اما مشکلاتی پیش آمد که مانع شد.

آبرسانی به غیزانیه به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شریعتی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به این بخش نیازمند 50 میلیارد تومان بودجه است، تصریح کرد: انجام این پروژه تنها با اعتبارات دولتی حدود پنج سال زمان می برد برای همین از شرکت نفت و سازمان آب و برق استان خواستیم که به کمک شرکت آبفار بیایند.

وی ضمن عذرخواهی از مردم بابت تاخیر در حل این مشکل خاطرنشان کرد: 12 اردیبهشت امسال بازدیدی به غیزانیه داشتم و اعلام کردم ظرف 45 روز آینده مشکل آبرسانی حل می شود که گرچه از این فرصت حدود 20 روز دیگر باقی مانده اما ظرف 2 هفته ی آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به بازدید مجدد امروز به غیزانیه گفت: 6 کیلومتر از خط لوله نیاز به نوسازی دارد که در صورت نوسازی علاوه بر اینکه این منطقه آب پایدار خواهد داشت آبرسانی به 36 روستای غیزانیه نیز انجام خواهد شد.

شریعتی تاکید کرد: ظرف 2 هفته ی آتی مشکل آبرسانی به بخش غیزانیه و مشرحات آن حل می شود و تا یک ماه آینده مشکل آبرسانی به روستاهای این بخش نیز مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص ارائه عملکرد استانداری خوزستان در این دوره بیان کرد: سعی کردیم در این مدت و در دولت دهم کارهای زیرساختی در استان انجام دهی لذا در بحث معیشت طرح 550 هزار هکتاری را اجرا کردیم که فاز اول آن به تمام رسید و 297 هزار هکتار از اراضی خوزستان احیاء شد و تحت آبیاری مدرن قرار گرفت.

استاندار خوزستان ادامه داد: در فاز دوم این طرح 10 هزار هکتار در آبادان و 10 هزار هکتار در خرمشهر اجرا شد و 600 هزار هکتار دیگر به خرمشهر تعلق گرفت که در مجموع این طرح به معیشت مردم استان، اقتصاد کشور و امنیت غذایی کمک می کند.

شریعتی اذعان کرد: همچنین در راستای ارتقای سطح معیشت مردم نسبت به فعال کردن بنادر خرمشهر و مرز شلمچه اقدام شد که این کار باعث رونق اقتصادی منطقه شد همچنین  ورود بدون روادید به منطقه آزاد اروند به رونق معیشت و افزایش قدرت خرید مردم منطقه کمک کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه ی سلامت و پروژه های عمرانی از جمله بحث جاده و آبرسانی نیز در آبادان و خرمشهر اقداماتی صورت گرفت، اضافه کرد: در تیرماه سال 97 این 2 شهرستان با مشکل شدید کم آبی مواجه شدند که نسبت به حل مشکل اقدام شد.

کارهای مانده ی بسیاری در آبادان و خرمشهر وجود دارد

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تصفیه خانه ی آبادان و خرمشهر امسال به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر حق به گردن همه ی کشور دارند لذا کارهای مانده ی بسیاری در این 2 شهرستان داریم گرچه اقدامات بسیار خوبی در این مناطق و به ویژه در منطقه ی آزاد اروند انجام شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: در حوزه ی سلامت نیز اقدامات خوبی در کل استان ( افتتاح چندین بیمارستان در شهرستان های مختلف) و به خصوص منطقه ی آزاد اروند انجام شده که شرایط را برای توریست درمانی در استان فراهم کرده است.