به نحوی خدمت کنیم که کمترین آسیب به مردم وارد شود/ سازمانی که برابر وظایف خود عمل نکند برای مقابله با حوادث جوابگو نیست
به نحوی خدمت کنیم که کمترین آسیب به مردم وارد شود/ سازمانی که برابر وظایف خود عمل نکند برای مقابله با حوادث جوابگو نیست

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید بگونه ای خدمت کنیم که کمترین آسیب به مردم وارد شود و این برای ما افتخار باشد.

به گزارش کاوش، امیر دریادار حبیب الله سیاری سه شنبه ( ۲۱ آبان ماه) در همایش ملی پیشگیری از سیلاب که با حضور قاسم تقی زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار شد، افزود: در کشور ژاپن زلزله  زیاد رخ می دهد اما آنها به نوعی عمل کرده اند که کمترین آسیب  به مردم  وارد شود ما نیز باید همین گونه پیش برویم.

وی بیان کرد: بطور کلی ماموریت ارتش جمهوری اسلامی حفظ تمامیت ارضی کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ استقلال کشور است و مردم یاری بعد دیگری از اقدامات ارتش است که همیشه علاوه بر امور اصلی خود انجام می دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بطور مثال ارتش در جریان حوادثی چون زلزله بم، منجیل، کرمانشاه و آذربایجان؛ سیل خوزستان، گلستان و لرستان؛ سقوط هواپیما در کوه دنا، آتش سوزی کشتی سانچی و دیگرآتش سوزی هایی که درفصل تابستان رخ می دهد حضور داشته و حمایت کرده است.

سیاری با بیان اینکه گستردگی حضور ارتش در  خوزستان بیانگر این است که این استان در همه ابعاد قدرت ملی تأثیر گذار است، تصریح کرد: نیروهای زمینی ارتش در سیل اخیر خوزستان امکاناتی مانند خودروهای سبک و سنگین، نفرات زرهی، هشت هزار نفر نیروی انسانی خدمات رسان، ادوات و خدمات بهداشتی و پزشکی و همچنین ۱۵ فروند بالگرد و انواع پهپادها در اختیار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام ارتش در جریان سیل تخلیه ی سیلاب  بود، افزود:  ۹۶ روستا توسط نیروی زمینی ارتش تخلیه شد همچنین جابه جایی و انتقال نیروی انسانی مناطق سیل زده و نیز حیوانات را در کنار کمک به ترمیم سیل بندها انجام داده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پدافند هوایی ارتش خوزستان در شهرستان های استان حضور مستمر داشت و در جهت کمک به مردم اقدامات دیگری علاوه بر کارهای نیروی زمینی انجام داد مانند ایجاد پل هوایی تهران به اهواز و شیراز به اهواز که تمام امکانات این شهرها از این طریق به هلال احمر استان ارسال می شد.

سیاری ضمن اشاره به اینکه در خرمشهر تکاوران ما با قایق در منطقه حضور داشتند، عنوان کرد: در اقداماتی که ارتش انجام می داد برای ان مهم بود که با شورای تامین استان، فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهرستان ها هماهنگ باشد، همچنین با هلال احمر، سپاه و بسیج شهرستان ها هماهنگ عمل کردیم  تا در جهت خواسته های مردم اقدام کرده باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر این موارد ارتش باید در آن شرایط بطور همزمان با حمایت ها امادگی رزمی خود را حفظ می کرد و نباید از تهدیدات دشمن در زمان سیل غافل می شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: سیل و زلزله زیادی  باتوجه به شرایط جغرافیایی  در کشور رخ می دهد و باید بپذیریم شرایط اقلیمی تغییر کرده  است و در خوزستان با باران های تند و سیل آسا مواجه هستیم.

امیر دریادار حبیب الله سیاری اذعان کرد: برای پیشگیری از مخاطرات این حوادث باید سازمان های مسئول ساختار کامل و جامعی برای این کار داشنه باشند زیرا سازمانی که برابر وظایف خود عمل نکند برای مقابله با حوادث جوابگو نیست.

وی تاکید کرد: سیل اخیر به ما آموخت که به حریم رودخانه ها تجاوز نکنیم، خشکسالی ما را از خطر وقوع سیل غافل نکند و برای مقابله با سیل باید بدیهیات را علاوه بر دستگاه های مربوطه آحاد مردم نیز در سطح شهر و روستا اموزش ببینند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان افزود: باید به هسته ی اصلی تصمیم گیری ها توجه کنیم وهمان تصمیمات اتخاذ شده را انجام دهیم و از انجام کارهای موازی خودداری کنیم، همچنین لازم است به نظر متخصصان و تجربه ی مردم در زیستگاهشان توجه شود.