رییس ستاد انتخابات خوزستان: افراد دارای سوگیری انتخاباتی در مرحله دوم کنار گذاشته شوند
رییس ستاد انتخابات خوزستان: افراد دارای سوگیری انتخاباتی در مرحله دوم کنار گذاشته شوند
افرادی که در مرحله اول تخلف و سوگیری داشتند در مرحله دوم از فرآیند اجرایی انتخابات کنار گذاشته شوند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۲ حوزه انتخابی رامهرمز- رامشیر و آبادان آماده برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش کاوش اخبار، عبدالله افرازه شهاوند روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات خوزستان در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری خوزستان بیان کرد: انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲با تلاش کمیته‌های مختلف، روندی خوب، کم حاشیه و روان داشت و مشکل خاصی در حوزه امنیت، رقابت و مشارکت رخ نداد.

وی به رشد سه برابری نامزدها و تایید صلاحیت‌ها در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات نیز ۲ برابر شد و شاهد همکاری سایر دستگاه‌ها و کمیته بازرسی بودیم.

رییس ستاد انتخابات خوزستان به درپیش بودن مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های رامهرمز- رامشیر و آبادان اشاره کرد و گفت: باید مرحله اول آسیب‌شناسی و ملزومات مرحله دوم دیده شوند تا این مرحله از انتخابات نیز بی‌نقص انجام شود.

وی بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در کمیته‌های مختلف تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود در حوزه فناوری بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌های احراز هویت به بانک اطلاعات اثر انگشت وصل شوند.

شهاوند به پوشش اینترنتی ۹۹ درصدی شعب اخذ رای در دوره اول انتخابات اشاره و تاکید کرد: پوشش اینترنتی شهرهای مورد نظر بررسی شود تا مشکلی در این خصوص نباشد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: همچنین باید توجه داشت که به علت حساسیت‌های اجتماعی تا مجبور نشدیم شعبه‌ای را حذف نکنیم بنابراین فقط می‌توان صندوق‌های سیار غیرضروری که در مرحله اول رای چندانی نداشتند را حذف کرد.

افراد دارای سوگیری انتخاباتی در مرحله دوم کنار گذاشته شوند

وی ادامه داد: افرادی که در مرحله اول تخلف و سوگیری داشتند در مرحله دوم از فرآیند اجرایی انتخابات کنار گذاشته شوند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: مرحله اول انتخابات با تلاش همه دست‌اندرکاران و ستاد انتخابات خوزستان برگزار شد که تلاش همه ارگان‌ها قابل تقدیر است.

حجت‌الله دهدشت افزود: نشست امروز به منظور هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در آبادان و رامهرمز – رامشیر برگزار شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات گفت: برای پرداخت حق‌الزحمه نیروهای اجرایی انتخابات اقداماتی انجام شده که امیدواریم با پیگیری استاندار به زودی محقق شود.

مشارکت ۷۴ درصدی مردم در مرحله اول انتخابات رامهرمز و رامشیر

فرماندار رامهرمز نیز در این نشست از عوامل اجرایی که باعث برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل شد قدردانی کرد و گفت: انتخابات در حوزه رامهرمز و رامشیر با مشارکت بالای ۷۴ درصدی مردم رامهرمز و رامشیر برگزار شد که موجب افتخار است.

عبدالله خیران‌پور اظهارکرد: با نگاه راهبردی حاکمیت رقابت سنگینی در انتخابات در شهرستان رامهرمز و رامشیر برقرار بود که باعث شد انتخابات به دور دوم کشیده شود.

فرماندار رامهرمز گفت: تعداد صندوق های رای نیز مانند دور اول است و رقابت جدی بین ۲ کاندیدا مرحله دوم وجود دارد.

افزایش مشارکت مردم در انتخابات آبادان نسبت به دور قبل

فرماندار آبادان به فرآیند برگزاری انتخابات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با نظر وزیر کشور، انتخابات در این شهر به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شد که نتیجه موفقیت آمیزی را درپی داشت.

احسان عباسپور اظهارکرد: برای برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی از تجربیات انفورماتیک استفاده و نقاط ضعف برطرف شد و با تلاش‌های صورت گرفته انتخاباتی بی‌نقص در آبادان برگزار شد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم آبادان در این دوره انتخابات ۲۰ درصد نسبت به دوره یازدهم افزایش داشته است گفت: فرآیند انتخابات بدون هیچ حاشیه‌ای در آبادان برگزار و سلامت انتخابات نیز کامل بود اکنون نیز آمادگی کامل برای برگزاری دوره دوم وجود دارد.

فرماندار آبادان با بیان اینکه تعداد صندوق‌های اخذ رای در آبادان مانند دوره اول است تاکید کرد: تنشی بین چهار نامزد آبادان که به دور دوم راه یافتند وجود ندارد و تذکرات لازم به آنها داده شده است، امیدوارم شاهد برگزاری انتخاباتی سالم در دوره دوم باشیم.

آمادگی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در رامشیر

عبدالرضا احسانی نیا فرماندار رامشیر نیز ضمن اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی برای برگزاری دوره دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت‌ماه گفت: مشارکت مردم رامشیر در دوره اول انتخابات خوب بود و از ۳۰ هزار واجد شرایط رای‌دهی، ۲۰ هزار نفر مشارکت داشتند که معادل بالای حدود ۷۰ درصد است.

وی گفت: تعدادی از صندوق های اخذ رای در دوره دوم کاهش یافته است.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان خوزستان، ابراهیم متینیان و امیر حسین نظری از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم راه یافتند.

بر اساس نتایج رسمی اعلام شده از انتخابات آبادان، جلیل مختار از مجموع ۹۰ هزار و ۱۴۹ آرای صحیح، ۲۰ هزار و ۵۷۶ رأی به دست آورد و موفق به کسب بیشترین آرا در این حوزه انتخابیه شده و با کسب حد نصاب لازم به عنوان نماینده این شهرستان انتخاب شده است.

همچنین جواد سعدون زاده با کسب ۱۶ هزار رأی، صادق کمایی با کسب ۱۵ هزار رأی، سید محمد مولوی با کسب ۱۳ هزار رأی و سید امیر موسوی با کسب ۱۲ هزار رأی راهی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از میان آنها ۲ نفر نماینده آبادان در مجلس آینده می‌شوند.

  • منبع خبر : ایرنا