افتتاح بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال پروژه برق منطقه‌ای خوزستان با حضور رئیس جمهور
افتتاح بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال پروژه برق منطقه‌ای خوزستان با حضور رئیس جمهور
با حضور رئیس جمهور پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری 33 هزار و 837 میلیارد ریال افتتاح شد.

با حضور رئیس جمهور پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش کاوش اخبار، در هشتمین سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و هیئت دولت به خوزستان ۳۲ پروژه انتقال و فوق توزیع این شرکت همزمان با طرح‌های صنعت آب و برق استان از محل گیت بوستان اهواز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

رئیس جمهور در این مراسم ضمن تقدیر از مجریان ۲۸ طرح در حوزه آب و برق خوزستان، گفت: تمامی این اقدامات با هدف تامین رفاه و برای افزایش سطح بهره مندی مردم انجام می شود.

سید ابراهیم رئیسی مدیریت آب، برق و سوخت را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: مدیریت تولید نباید مسوولان را از مدیریت مصرف غافل کند و باید برنامه ریزی‌ به گونه ای باشد که الگوی مصرف در کشور نهادینه شود.

رییس دولت سیزدهم افزود: اگر الگوی مصرف حامل های انرژی در کشور وجود نداشته باشد افزایش تولید نیز فایده ای ندارد.

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در حاشیه این مراسم در توضیح این پروژه‌ها با بیان اینکه این طرح‌های بزرگ توسعه زیرساخت‌ها در سطح استان را به همراه دارد و باعث تامین برق پایدار برای همه بخش‌های مصرفی خواهد شد، تصریح کرد:  امروز ۳۲ پروژه زیرساختی این شرکت در بخش احداث و توسعه پست‌ و خطوط انتقال و فوق  توزیع با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرهای مختلف خوزستان بوده و توسعه متوازن زیرساخت‌های برق را عملیاتی کرده است، تصریح کرد: از این تعداد پروژه افتتاح شده، ۱۸ پروژه در بخش احداث و توسعه پست‌های انتقال و فوق توزیع به ظرفیت ۱۹۹۲ مگاولت آمپر با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: ۱۲ پروژه احداث خطوط انتقال و فوق توزیع به همراه تعویض مقره و هادی پر ظرفیت، به طول ۵۴ کیلومتر مدار و ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال نیز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

اسدی اضافه کرد: در بخش احداث خطوط فیبر نوری نیز ۲ پروژه به طول ۷۴ کیلومتر مدار و ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی اظهار کرد: فاز اول پست ۱۳۲ کیلوولت دهداری به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ بهبهان به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر، تکمیل پست ۱۳۲ کیلوولت GIS کیانشهر ۱ در اهواز به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر، نصب ترانس در پست ۴۰۰ کیلوولت شوشتر به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر، نصب ترانس در پست ۲۳۰ کیلوولت اهواز ۱ به ظرفیت ۱۲۵ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپری پست ۱۳۲ کیلوولت کشاورزی، تکمیل پست ۴۰۰ کیلوولت هاشمی به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر، نصب پست موبیل ۱۳۲ کیلوولت شادگان به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، نصب ترانس در پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر، نصب ترانس در پست ۲۳۰ کیلوولت سبزآب اندیمشک به ظرفیت ۳۰۰ مگاولت آمپر، تکمیل پست‌های gis خزامی و کارون در اهواز به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر و توسعه چند پست برق دیگر به همراه احداث ۱۲ پروژه در بخش خطوط به طول ۵۴ کیلومتر مدار و احداث ۷۴ کیلومتر فیبر نوری، پروژه‌هایی هستند که امروز توسط رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شدند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور و هیئت همراه با حضور در خوزستان علاوه بر پروژه‌های صنعت آب و برق استان، چندین پروژه را در بخش‌های مختلف افتتاح کردند.