توسعه همه جانبه را برای منطقه منگشت از صیدون تا دزپارت دنبال خواهم کرد
توسعه همه جانبه را برای منطقه منگشت از صیدون تا دزپارت دنبال خواهم کرد
برای رشد منطقه باید با کمک نخبگان بدون توجه به مباحث ایلی و طایفه‌ای زمینه استفاده از پتانسل‌هایی خوبی که در منطقه وجود دارد را فراهم کنیم.

فرشاد ابراهیم‌پور داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در این گفت‌و‌گو از برنامه‌های خود برای توسعه حوزه انتخابیه می‌گوید.

ابراهیم‌پور معتقد است برای رشد منطقه باید با کمک نخبگان بدون توجه به مباحث ایلی و طایفه‌ای زمینه استفاده از پتانسل‌هایی خوبی که در منطقه وجود دارد را فراهم کنیم.

این گفت‌و‌گو در ادامه آمده است.

خودتان رامعرفی کنید و سابقه کاری خود را بیان کنید؟

*فرشاد ابراهیم پور هستم دوران ابتدایی خود را در مدرسه هفده شهریور باغملک گذرانده و بعد از دیپلم در رشته مهندسی کشاورزی شاخه زراعت و اصلاح نباتات وارد دانشگاه شده و موفق شدم دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود  را در این رشته تقریبا هفت سال به پایان برسانم در صورتیکه در حالت طبیعی باید دوازده سال طول می کشید. الان رتبه علمی من دانشیاره است ، ۲۵ کتاب و  ۱۰۰ مقاله  علمی پژوهشی نوشتم. در حقوق بین الملل و مدیریت استراتژیک هم از خارج از  کشور مدرک دارم.

*در سال ۱۳۷۹ به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوشتر استخدام شده و در سال ۱۳۸۴ به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان انتخاب شدم که در دوره‌ای که بنده این سمت را داشتم دانشگاه های پیام نور ایذه و باغملک با کمک ما شروع به فعالیت کردند.

*رتبه اول را بین تمام دانشگاه‌های پیام نور استان ها ی کشوربدست آوردیم. بعد معاون توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش شدم چند وقتی رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران بودم تا دوران آقای روحانی کار کردیم بعد از آن عذر ما را خواستند. در شرایط فعلی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تهران هستم.

با چه انگیزه ای وارد عرصه انتخابات شدید؟

*احساس تکلیف کردم و به خاطر همین وارد این عرصه شدم.

طرح های خود را در زمینه ملی، استانی و منطقه‌ای بیان کنید؟

*وظیفه نماینده مشخص است. وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون می باشد. توسعه همه جانبه را در تمام زمینه ها برای منطقه منگشت از صیدون تا دزپارت دنبال خواهم کرد. مشکلات منطقه از بیکاری تا ناهنجاری‌هایی مثل طلاق و اعتیاد و خودکشی  باید با کار کارشناسی حل شود.

برای  اشتغال منطقه چه برنامه‌هایی دارید؟

*ما برای رشد منطقه باید با کمک نخبگان  بدون توجه به مباحث ایلی و طایفه ای زمینه استفاده از پتانسل هایی خوبی که در منطقه وجود دارد را فراهم کنیم. وقتی نیرو های نخبه در راس ادارات قرار بگیرند خودشان به دنبال حل مشکلات خواهند رفت. اهرم فشار ما نظارت بر عملکرد آنها است.

*محور برنامه های بنده در سه حوزه است:

*کشاورزی و دامداری: در زمینه کشاورزی ما باید مسئله آب را حل کنیم. در منطقه ما صد هزار هکتار زمین داریم اگر هر هکتار یک نفر اشتغال ایجاد کند برای صدهزار نفر اشتغال ایجاد می شود. به طور مثال کارخانه نگین فام با چهار هزار راس دام در قلعه تل چرا شیر این کارخانه باید در شهرستان های دیگر فراوری شود؟

*گردشگری: هر پنج گردشگر می تواند برای دو نفر اشتغال ایجاد کند ما باید در این زمینه خیلی خوب کار کنیم چون موقعیت گردشگری خیلی خوبی از امام زاده عبدالله تا رباط و مال آقا را داریم.

* با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در منطقه وجود دارد، رونق بازار صنایع دستی و تقویت این بخش از دیگر حوزه‌های فعالیت خواهد بود.

شعار انتخاباتی شما چیست؟

*شعار خاصی ندارم و اهل شعار نیستم.

* برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم چه خواهید کرد؟

*این مسئله از مسائل کلان کشور است. یک بخشی بر می‌گردد به تحریم ها و بخش دیگر به کارآمدی مسئولین، نماینده باید وزرای کارآمد و توانمند را تایید صلاحیت کند.

چه طرحی برای حل مشکل مسکن در منطقه دارید؟

*در شهرستان باغملک مشکل طرح هادی است و باید مشکل زمین فرهنگیان نیز حل شود. کار دیگری که باید انجام دهیم این است که با ایجاد اشتغال در روستاها زمینه  مهاجرت معکوس را فراهم کنیم و از طرح مسکن روستایی را حمایت کرد.

نظرتون درباره حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه را بفرمایید؟

*بنده با نظام مند کردن یارانه ها موافق اما با حذف ارز ترجیهی مخالف هستم.

در چه کمیسیونی از مجلس فعالیت خواهید کرد؟

*با توجه به نیاز  دریکی از کمیسیون های کشاورزی یا آموزش و تحقیقات.

در زمینه فکری و سیاسی به چه جریانی نزیدیک تر هستید؟

*من مستقل هستم و مسیر من مسیر رهبری است.

اگر شما در مجلس بودید چه کسی را برای ریاست مجلس انتخاب می کردید؟

*الان نمی توانم بگوییم با دیدن برنامه های آنها انتخاب خواهم کرد.

بعد از ورود شما به مجلس تیم فرهنگی، اقتصادی و… شما چه افرادی هستند؟

* الان امکان گفتن آن نیست ولی از تمام گروه‌‌ها استفاده می کنم و مطمئن باشید پیمانکار ها و پرونده دار ها دور من را نمی گیرند.

بین نمایندگان گذشته چه کسی را بهتر از همه می دانید؟

*همه آنها انسان‌های خوبی هستند و در حد توان خود کار کردند.