جلسه دهم برکناری شهردار اهواز باز هم لغو شد
جلسه دهم برکناری شهردار اهواز باز هم لغو شد
 جلسه شورای شهر اهواز که قرار بود با موضوع برکناری شهردار برگزار شود، امروز نیز به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن، لغو شد.

 جلسه شورای شهر اهواز که قرار بود با موضوع برکناری شهردار برگزار شود، امروز نیز به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن، لغو شد.

به گزارش کاوش اخبار، مقرر بود یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با محوریت دستورکار برکناری شهردار، ساعت ۱۰ امروز (۹ بهمن‌ماه) در صحن شورا برگزار شود.

پس از گذشت حدود ۴۵ دقیقه، سید محمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو جلسه علنی به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن شورا را اعلام کرد.

عادل شیشه‌گری، حجت‌الله زارع‌زاده، محمدحسین ملایی زمانی، سیاوش محمودی و علی‌مدد هاشم‌پور در این جلسه حضور نداشتند.

امروز نیز مانند جلسات تشکیل نشده پیشین، خبرنگاران و شهروندان در صحن شورا حضور داشتند.

بنا بر اعلام رئیس شورای شهر اهواز جلسه بعدی نیز با همین موضوع برگزار می‌شود و زمان برگزاری آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به نوشته ایسنا سیدمحمدعلی پورموسویرئیس شورای شهر اهواز پس از اعلام لغو جلسه در این خصوص اظهار کرد: برای تشکیل جلسه توافقاتی شده بود اما برگزار نشد. با این وجود امیدوار هستیم که جلسه آینده برگزار شود تا به موضوعات مختلف رسیدگی شود.

وی با عذرخواهی بابت برگزار نشدن جلسه، افزود: ما به توافق رسیده بودیم این جلسه با این موضوع دستورکارهای تعیین‌شده برگزار شود اما لابد هنوز به نتیجه نرسیده‌اند که در جلسه شرکت نکردند. باید نسبت به موضوع خوشبین باشیم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به مطرح شدن دستور کار برکناری شهردار و انتخاب سرپرست شهرداری اهواز به صورت همزمان در یک جلسه، در خصوص احتمال رد مصوبه برکناری شهردار توسط هیات تطبیق فرمانداری یا دیوان عدالت اداری گفت: به محض برکناری یا تصویب استعفای شهردار باید سرپرست شهرداری انتخاب شود. قاعدتا مصوبات شورا به فرمانداری ارسال می‌شوند اما کسی که می‌تواند نظر شورا را نقض کند، دیوان عدالت اداری است.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیرنده در مورد حضور یا لغو حضور شهردار در این سمت، شورای شهر است و هیات تطبیق فرمانداری نمی‌تواند مصوبه برکناری شهردار را رد کند زیرا چنین چیزی در قانون نیست.

پورموسوی گفت: البته اکنون بحث این نیست زیرا شاید شورای شهر به این نتیجه برسد که شهردار بماند بنابراین اکنون نباید در خصوص بعد از آن صحبت شود. کتاب قانون وجود دارد و طبق آن عمل می‌شود.

وی با اشاره به حضور نیافتن شش عضو مخالف طرح برکناری شهردار در جلسات صحن به دلیل قرار گرفتن این طرح در دستورکار، افزود: اگر قرار باشد که دو موضوع برکناری شهردار اهواز و انتخاب سرپرست شهرداری از دستور کار خارج شوند، باید اکثریت مطلق شورای شهر رای بدهند تا از دستور کار خارج شوند.

به گزارش ایسنا، جلسه یکصد و چهل و سوم شورای شهر اهواز ۹ بار در هفته‌های گذشته به دلیل حضور نیافتن اعضای مخالف برکناری شهردار در صحن و به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شد.

این جلسه، هفته گذشته در روز ۳ بهمن‌ماه بدون ارائه طرح برکناری شهردار در دستورکار و با حضور شش عضو مخالف برگزار و دستورکارهای دیگری در آن بررسی شد؛ از جمله اینکه لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بررسی اما رد شد تا دوباره از سوی شهرداری ارائه شود.