شهردار اهواز: دو عامل می‌تواند مرا از اهواز جدا کند، یکی‌ خداوند و مرگ و دوم اراده شورا/ ریشه بیشتر این مسائل در بیرون از شورا است/ اگر قرار باشد حضور من یا شورا یا هر دو به ضرر مردم باشد، هیچکدام نباشیم بهتر است
شهردار اهواز: دو عامل می‌تواند مرا از اهواز جدا کند، یکی‌ خداوند و مرگ و دوم اراده شورا/ ریشه بیشتر این مسائل در بیرون از شورا است/ اگر قرار باشد حضور من یا شورا یا هر دو به ضرر مردم باشد، هیچکدام نباشیم بهتر است
این اتفاقات و اینکه هرازگاهی شایعاتی مطرح یا اقداماتی انجام می‌شود ساخته و پرداخته ذهن‌های بیرون از شورا است.

شهردار اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار در شورای شهر گفت: این اتفاقات و اینکه هرازگاهی شایعاتی مطرح یا اقداماتی انجام می‌شود که ساخته و پرداخته ذهن‌های بیرون از شورا است.

به گزارش کاوش اخبار رضا امینی دوشنبه (۱۱ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران در خصوص ارائه طرح برکناری شهردار از سوی برخی اعضای شورای شهر اظهار کرد: نظری در این خصوص نداریم و این حق قانونی شورا است.

وی افزود: از روز اول که وارد اهواز شدم گفتم دو عامل می‌تواند مرا از اهواز جدا کند که یکی‌ خداوند و مرگ و دوم اراده شورای محترم برابر قانون است اما تا لحظه‌ای که شهردار هستم با همه همت، تلاش می‌کنم.

شهردار اهواز گفت: البته فکر می‌کنم ریشه بیشتر این مسائل در بیرون از شورا است. ۱۳ عضو شورا خوش قلب هستند و اراده خدمت به مردم را دارند.

وی بیان کرد: این اتفاقات و اینکه هرازگاهی شایعاتی مطرح یا اقداماتی انجام می‌شود ساخته و پرداخته ذهن‌های بیرون از شورا است.

امینی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تصویب طرح برکناری، از نظر قانونی موضوع را پیگیری می‌کند یا آن را قبول می‌کند؟ گفت: این موضوع به شرایط بستگی دارد؛ به هر قیمتی حاضر به ماندن نیستم زیرا بدون دعوت به اهواز نیامده‌ام.

وی افزود: من جزو معدود شهردارانی هستم که رزومه‌ای به کسی ندادم و هیچ تقاضایی برای پست در شهرداری هیچ جای کشور نداشتم با این وجود در پنج شهر و کلانشهر دعوت شدم و مصاحبه داشتم.

به نوشته ایسنا، شهردار اهواز گفت: در ایران برای کسی که اهل کار باشد فضای کار زیاد است و اینجا نیامدم که شرایطی به مردم یا شورا تحمیل شود که خروجی نداشته باشد.

وی بیان کرد: حضور وقتی ارزش دارد که برای مردم منفعت داشته باشد؛ اگر قرار باشد حضور من یا شورا یا هر دو به ضرر مردم باشد، هیچکدام نباشیم بهتر است.

وی عنوان کرد: اعضای شورای شهر نمایندگان قانونی مردم هستند و می‌توانند طبق چارچوب قانون حرکت کنند. به هیچ وجه زیر بار اقدام غیرقانونی نخواهم رفت و با تمام وجود در برابر قانون جمهوری اسلامی که بابت آن خون داده‌ایم تمکین می‌کنیم.