آیا نیروگاه زرگان مازوت‌سازی می‌کند؟
آیا نیروگاه زرگان مازوت‌سازی می‌کند؟
امروز در فضای مجازی فیلمی از ‌مازوت‌سازی در نیروگاه زرگان منتشر شد که ‌روابط عمومی نیروگاه توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

امروز در فضای مجازی فیلمی از ‌مازوت‌سازی در نیروگاه زرگان منتشر شد که ‌روابط عمومی نیروگاه توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به گزارش کاوش اخبار، امروز در فضای فیلمی از مازوت‌‌سازی در نیروگاه زرگان منتشر شد که ‌روابط عمومی نیروگاه زرگان (شهیدمدحج) در توضیحاتی اعلام کرد: ‌در پی انتشار فیلمی از مازوت‌سازی نیروگاه زرگان، به اطلاع می‌رساند از بدو تاسیس این نیروگاه به هیچ عنوان از هیچ گونه سوخت مایعی استفاده نمی‌کند و آنچه که به عنوان دود ناشی از مازوت معرفی شده بخارات آب برج‌های خنک‌کننده است.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲٫۵ میکرون، وضعیت هوا در شهرستان کارون با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری، حفاری، نیوساید، پادادشهر، پست برق شماره سه اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۵۶، ۱۶۶، ۱۵۸، ۱۵۹ و ۱۵۳ و شوشتر ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم یا قرمز قرار دارند. براساس این گزارش وضعیت هوای شهر شوش با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار گرفت.

همچنین وضعیت هوای شهرهای خرمشهر با شاخص ۱۱۳، دزفول ۱۱۱، سوسنگرد ۱۲۲، شادگان ۱۲۳ و ماهشهر ۱۳۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.همچنن هوای شهرهای امیدیه، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، رامشیر و گتوند به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

طی یک ماه اخیر هوای اهواز و برخی شهرهای استان در وضعیت ناسالم قرار داشته است. هر چند آخرین بارندگی‌های موجب شد تا برای یک روز هوای اهواز و برخی شهرها از آلاینده‌ها پاک شود اما با گذشت چند روز پس از باران، آلودگی هوا بار دیگر برخی شهرهای استان را درگیر کرده است.