سد و نیروگاه شهید عباسپور رکورد دار تولید انرژی در میان نیروگاه های برق آبی کشور
 سد و نیروگاه شهید عباسپور رکورد دار تولید انرژی در میان نیروگاه های برق آبی کشور
این میزان تولید علاوه بر افزایش حدود 74 درصدی سهم 21 درصدی در بین نیروگاه های برق آبی خوزستان را نشان می دهد.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور سازمان آب و برق خوزستان از کسب مقام برتر این سد و نیروگاه با افزایش ۷۴% تولید انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل در میان نیروگاه های برق آبی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، فرزاد جونعلی وند با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید انرژی در شش ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تولید ۲ میلیون و ۹۲۹ هزار ۲۵۵ مگاوات ساعت تولید انرژی ساعت بوده که این میزان تولید علاوه بر افزایش حدود ۷۴ درصدی سهم ۲۱ درصدی در بین نیروگاه های برق آبی خوزستان را نشان می دهد.

وی افزود: این موفقیت نتیجه تلاش کارشناسان و متخصصان شرکت تولید و تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور و هماهنگی با معاونت سد و نیروگاه های سازمان آب و برق خوزستان و عملکرد مناسب در بخش تعمیرات و اورهال سالیانه واحدها و رفع اشکالات از واحدهای نیروگاهی بوده است.

لازم بذکر است؛ به دنبال کسب این مقام، با اهداء لوح سپاسی از طرف مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران به پاس زحمات مجموعه سد شهید عباسپور در تأمین برق پایدار و جلب رضایت مردم در تابستان سال ۱۴۰۲ از مدیر عامل سد شهید عباسپور تجلیل شد.

گفتنی است؛ سد و نیروگاه شهید عباسپور با ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی و ظرفیت تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق در ساعت نقش موثری در کنترل فرکانس و پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.