اصحاب رسانه خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا شدند
اصحاب رسانه خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا شدند
عطیلی یکی دو روزه چاره کار آلودگی هوا نیست بلکه باید انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، تکمیل کمربند سبز اهواز موارد این چنینی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 مدیر خانه مطبوعات خوزستان با بیان اینکه اصحاب رسانه خواستار رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای اهواز هستند، گفت: در خوزستان به دلیل فعالیت شرکت‌ها و صنایع و همجواری با مرز و آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، مردم در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و ما خواستار برخورد قاطع با دستگاه‌های آلاینده هستیم.

به گزارش کاوش اخبار، امید حلالی با اشاره به درخواست اصحاب رسانه از مسئولان برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت “بنفش” و آلودگی کلانشهر اهواز که صنایع مختلفی در آن جا گرفته‌اند، اصحاب رسانه به عنوان یکی از اصناف پیشرو، این زنگ خطر را جدی گرفته‌اند و در نامه‌ای خطاب به مسئولان درخواست رسیدگی عاجل به این وضعیت را داشته‌اند.

وی افزود: در کوتاه مدت علاوه بر تعطیلی باید برای رسیدگی به شهروندانی که در معرض آلودگی قرار دارند، استقرار خودروها و نیروهای امدادی در مناطق پرجمعیت، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز اقدام شود.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان گفت: هر چند در کوتاه مدت باید تعطیلی اعمال شود اما تعطیلی یکی دو روزه چاره کار آلودگی هوا نیست بلکه باید انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، تکمیل کمربند سبز اهواز موارد این چنینی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حلالی که با ایسنا گفت‌و‌گو می‌کرد، بیان کرد: در حال حاضر در خوزستان به دلیل فعالیت شرکت‌ها و صنایع و همجواری با مرز و آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، مردم در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و ما خواستار برخورد قاطع با دستگاه‌های آلاینده هستیم.

وی افزود: در درخواست اصحاب رسانه خوزستان برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا، مسئولان کشوری هم مورد خطاب هستند. هر اتفاقی برای مردم بیفتد مسئولیت آن بر عهده کسانی است که می‌توانستند کاری انجام دهند و انجام ندادند و خود را به غفلت زده‌اند یا ترک فعل کرده‌اند.

حلالی گفت: خانه مطبوعات خوزستان علیه یکی از پالایشگاه های آلاینده استان به عنوان یکی از شرکت‌های آلاینده شکایتی تنظیم کرده است و با همراهی سایر اصناف و تشکل‌ها حتما پرونده‌های قضایی دیگری نیز علیه آسیب‌زنندگان به محیط زیست و منافع عامه تنظیم خواهیم کرد.

به گزارش کاوش اخبار، در نامه درخواست اصحاب رسانه برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان آمده است:

“به:

استاندار محترم استان خوزستان

نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی

فرماندار محترم شهر اهواز

شهردار محترم شهر اهواز

با سلام

احتراما اینجانبان امضاکنندگان ذیل (اصحاب رسانه استان خوزستان) به عنوان نمایندگان مردم و صدای مردم مظلوم خوزستان، از شما مسئولان استان درخواست داریم تا با رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای اهواز و دیگر شهرهای استان که در شرایط ناسالم و حاد قرار دارند، با برخورد و تصمیم‌گیری مناسب باعث کاهش رنج مردم محروم خوزستان شوید.”