جزئیات تولید و مصرف شبکه برق خوزستان در مهرماه
جزئیات تولید و مصرف شبکه برق خوزستان در مهرماه
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش 6 درصدی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در مهرماه خبر داد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۶ درصدی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در مهرماه خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، فرامرز شادفر در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای بیان کرد: در ماه گذشته ۳ هزار و ۳۷۶ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته و کل تولید برق استان در هفت ماهه سال جاری، ۳۲ هزار و ۱۳۱ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۵ درصدی را نشان می­دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در مهر ماه ۱۹٫۸ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۸٫۹ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱٫۳ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۲ هزار و ۶۶۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در مهر ماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی  (نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۴ هزار و ۲۷۵ گیگاوات ساعت ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در مهر ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۷ هزار و ۸۸۰ مگاوات نسبت به پیک بار مهر ماه سال قبل، ۶ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: انرژی مصرفی در هفت ماهه سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲ هزار و ۶۱۲ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۴ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با پانزده هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.