شرجی در خوزستان نرفته بر می‌گردد/ پیش‌بینی کاهش محسوس دما
شرجی در خوزستان نرفته بر می‌گردد/ پیش‌بینی کاهش محسوس دما
استقرار جریانات جنوبی از روز دوشنبه هفته جاری، باعث وقوع مجدد پدیده شرجی و مه آلودگی در برخی نقاط استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه از روز دوشنبه تا سه شنبه روند کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌‍بینی می‌شود گفت: استقرار جریانات جنوبی از روز دوشنبه هفته جاری، باعث وقوع مجدد پدیده شرجی و مه آلودگی در برخی نقاط استان خواهد شد.

به گزارش کاوش اخبار، محمد سبزه زاری روز شنبه بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، افزایش رطوبت و مه رقیق در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان در مدت زمان یاد شده پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت تا روز سه‌شنبه در سواحل استان ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت با توجه به بالابودن شاخص‌های ناپایداری، رشد ابر در بیشتر نقاط استان و احتمال رگبار پراکنده و رعد وبرق در ارتفاعات استان قابل انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، تغییرات محسوس دمایی وجود ندارد اما از روز دوشنبه تا سه شنبه روند کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌‍بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۳.۱ و ایذه با ۱۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۰.۶ و حداقل ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش پدیده شرجی با شدت و ضعف از اواسط هفته گذشته، برخی نقاط استان را فرا گرفت که تا امروز نیز در سواحل شرقی استان ادامه دارد.