مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی خوزستان افزایش یافته است
 مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی خوزستان افزایش یافته است
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سرپایی و بستری خوزستان خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سرپایی و بستری خوزستان خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار دکتر پژمان بختیاری‌نیا، با اشاره به وضعیت بروز بیماری‌های تنفسی در ابتدای پاییز، اظهار کرد: پیش‌بینی شده بود که در فصل پاییز با افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی مواجه باشیم و امسال هم این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به مشاهده مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در خوزستان، افزود: در روزهای اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان با علائم حاد تنفسی به مراکز سرپایی و بستری این بیماران افزایش یافته است. عمده این بیماران به سرماخوردگی و ویروس‌های ساده شایع مبتلا هستند و حدود یک‌سوم بیماران نیز به کووید – ۱۹ و آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه در فصل پاییز مدارس و دانشگاه‌ها که مراکز تجمعی قابل توجه هستند، بازگشایی می‌شوند، توصیه می‌شود مسئولان این مراکز حتما تهویه کلاس‌ها را از طریق تهویه مکانیکی یا باز کردن در و پنجره‌ها برقرار کنند و در صورتی که دانشجو یا دانش‌آموزی دچار علائم حاد تنفسی بود، باید در منزل استراحت و از حضور در دانشگاه و مدرسه پرهیز کند.

وی بیان کرد: افراد پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلا به آنفلوآنزا یا کووید – ۱۹، دچار علائم شدید می‌شوند و حتی ممکن در این گروه‌ها مرگ و میر مشاهده شود.

بختیاری‌نیا گفت: این افراد باید در صورت حضور در اماکن شلوغ پر ازدحام از ماسک استفاده کنند و اگر پزشک معالج‌شان صلاح دید، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: عموم مردم نیز اگر بیش از یک سال از آخرین نوبت تزریق واکسن کووید – ۱۹ گذشته است، باید به واحدهای بهداشتی مراجعه و واکسن کرونا را تزریق کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم رعایت آداب تنفسی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، بیان کرد: عموم مردم در صورت مواجهه با فرد دارای علائم بیماری، حتما فاصله اجتماعی را با بیمار رعایت کنند و در صورتی که خودشان علامت‌دار شوند باید به پزشک مراجعه کنند، از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک بپرهیزند، در منزل بمانند و استراحت کنند تا دیگران را نیز مبتلا نکنند.

  • منبع خبر : ایسنا