پایداری شبکه برق خوزستان از ابتدای تابستان تا کنون
پایداری شبکه برق خوزستان از ابتدای تابستان تا کنون
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان از ابتدای تابستان تا کنون در پایداری کامل است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان از ابتدای تابستان تا کنون در پایداری کامل است.

به گزارش کاوش اخبار، سید مهرداد بلادی موسوی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار کرد: در بازه زمانی قبل از شروع پیک، آماده‌سازی شبکه با حضور گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی و رفع اشکال از شبکه انجام پذیرفت تا شبکه برق با آمادگی حداکثری وارد پیک تابستانی شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر آماده سازی شبکه ظرفیت‌های جدیدی نیز در شبکه برق خوزستان ایجاد شده که با حضور رئیس جمهور ( ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه) افتتاح شده و مورد تقدیر نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: تنها در تیرماه سال جاری در بازه زمانی دو هفته‌ای ۵۶۵ مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع استان اضافه شد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این مقدار ظرفیت باعث ثبت رکورد توسعه شبکه شده، تصریح کرد: انجام این اقدامات همراه با رصد و پایش لحظه‌ای شبکه و تعامل و همکاری صنعت برق در استان و همراهی مردم در موضوع مدیریت مصرف برق، باعث شده که شبکه برق استان در پایداری کامل باشد.

بلادی موسوی با اشاره به وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در خوزستان و تداوم این دما برای چند روز متوالی، تصریح کرد: افزایش دما و وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه که باعث شده دمای حرارتی تجهیزات به واسطه گرمای تامین برق از ۶۵ درجه نیز عبور کند، بعضا حوادث ناخواسته و کوتاه‌مدتی را در شبکه رقم زده است که در کمترین زمان ممکن این حوادث که به صورت نقطه‌ای بوده با انتقال بار و مدیریت شبکه، برطرف شده است.

وی توضیح داد: رخ دادن حوادث و بروز اشکال در تجهیزات به واسطه گرمای طولانی مدت و پرباری شبکه امری طبیعی است اما این حوادث با آمادگی نیرو‌های عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شده است و اگر شبکه دچار خاموشی شده باشد، خاموشی‌های نقطه‌ای و ساعتی بوده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: شبکه برق خوزستان پیک ۹ هزار مگاواتی را با پایداری پشت‌سر گذاشته که نشان می‌دهد مدیریت شبکه و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق به نتیجه نشسته است.

بلادی موسوی با اشاره به خط قرمز وزارت نیرو برای تامین برق بخش خانگی، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و تعامل و همکاری مردم، این موفقیت تاکنون حاصل شده و به آرامش و آسایش مردم در این گرمای طاقت‌فرسا آسیبی وارد نشده است.

با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست کرده است که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی نمایند.