شبکه برق خوزستان در پایداری کامل است/ مدیریت شبکه برق و همکاری مشترکین در مدیریت مصرف، در مسیر درستی قرار دارد
شبکه برق خوزستان در پایداری کامل است/ مدیریت شبکه برق و همکاری مشترکین در مدیریت مصرف، در مسیر درستی قرار دارد
آمادگی و قابلیت تامین برق برای مشترکین وجود دارد و این اقدام با همراهی مشترکین در کاهش مصرف به ویژه کاهش بار سرمایشی امکان‌پذیر است.

نشست مدیریت مصرف شبکه برق خوزستان با حضور استاندار، مدیران صنعت برق و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش کاوش اخبار، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و  رئیس کارگروه استانی مدیریت مصرف دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۲ در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت تولید و مصرف برق، بیان کرد: برق‌رسانی مستمر به مشترکین با وجود وقوع دماهای ۵۰ درجه در سطح استان ادامه دارد که نشان می‌دهد مدیریت شبکه برق و همکاری مشترکین در مدیریت مصرف، در مسیر درستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مصرف شبکه برق خوزستان در کانال هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات است و در ۲۴ ساعت گذشته پیک مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴٫۴ رشد داشته است، افزود: در ۲۳ تیرماه پیک مصرف تاریخ شبکه برق خوزستان شکست و به هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات رسید اما با تدابیر اندیشیده شده، خاموشی در شبکه رخ نداد و تامین برق، پایدار بوده است.

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان با بیان اینکه خاموشی‌های نقطه‌ای و ساعتی اگر در شبکه رخ می‌دهد به علت بروز حادثه در تجهیزات و مدت زمان مورد نیاز برای انتقال بار است، تصریح کرد: نیرو‌های عملیاتی و تعمیراتی در آماده‌باش کامل هستند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن حوادث ناخواسته‌ای که در شبکه به علت شدت گرما و پرباری در تجهیزات رخ می‌دهد برطرف کنند.

دشت‌بزرگ با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی بر وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در ماه جاری (مردادماه)، بیان کرد: آمادگی و قابلیت تامین برق برای مشترکین وجود دارد و این اقدام با همراهی مشترکین در کاهش مصرف به ویژه کاهش بار سرمایشی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه تمام نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی استان در مدار هستند، گفت: تامین برق صنایع بر طبق تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت در حال انجام است.

علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان نیز در این جلسه با تقدیر از تامین برق پایدار در ایام گرم گذشته از سال، مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی‌را ضروری برشمرد و بر همکاری و تعامل مردم و دستگاه‌های اجرایی با صنعت برق استان برای ادامه روند برق‌رسانی به مشترکین تاکید کرد.

وی همچنین از مشترکین خواست که با توجه به استقرار توده هوای گرم در سطح استان، مدیریت مصرف برق (خاموش کردن کولر اضافی و مدیریت سیستم سرمایشی) را در سرلوحه برنامه‌های مصرفی خود قرار دهند و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده برای آگاه‌سازی مردم در این زمینه را لازم و ضروری دانست.

استاندار خوزستان از مدیران صنعت برق استان خواست که اقدامات لازم برای مدیریت شبکه برق به گونه‌ای انجام شود که مردم با خاموشی و قطعی برق مواجه نشوند و روند تولید و اشتغال آسیب نبیند.