ابلاغ نامه طرح سوال شورا به شهردار اهواز
ابلاغ نامه طرح سوال شورا به شهردار اهواز
 رئیس شورای شهر اهواز از ابلاغ نامه طرح سوال به شهردار اهواز و برگزاری جلسه طرح سوال در روزهای آینده خبر داد.

 رئیس شورای شهر اهواز از ابلاغ نامه طرح سوال به شهردار اهواز و برگزاری جلسه طرح سوال در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار سیاوش محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نتایج استعلامات انجام شده در خصوص قانونی بودن یا نبودن نامه استیضاح شهردار اهواز اظهار کرد: استعلامات در مورد رعایت یا عدم مفاد تذکر به شهردار و نامه استیضاح شهردار، از شورای عالی استان‌ها، وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور جواب استعلام را دادند و عنوان کردند پس از تذکر عضو شورای شهر اهواز، رعایت یا عدم رعایت مفاد تذکر را اکثریت شورای شهر تشخیص می‌دهد نه عضو تذکردهنده. بنابراین عبور از مرحله تذکر به طرح سوال، باید بر اساس نظر جمعی شورای شهر انجام شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: جلسات شورای شهر با دو سوم اعضای شورا رسمیت پیدا می‌کند و با اکثریت مطلق، تصمیمات قطعی و مصوب می‌شوند بنابراین باید تذکر در شورای شهر مطرح و شهردار پاسخ دهد و سپس اکثریت اعضای شورا باید رعایت یا عدم رعایت مفاد تذکر به شهردار را عنوان کند نه خود شخص.

محمودی ادامه داد: برای تشخیص نظر اکثریت شورا (هفت نفر) در خصوص مطرح شدن سوال، نیز باید نظر اکثریت اعضای شورای شهر لحاظ شود و تنها برای طرح استیضاح شهردار باید حداقل پنج نفر این طرح را امضا کنند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در حال حاضر اعضای شورای شهر به جمع‌بندی رسیده‌اند و در این هفته نامه طرح سوال به شهردار اهواز ابلاغ و جلسه پاسخ شهردار اهواز روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.