هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر بر اثر بارندگی
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر بر اثر بارندگی
آبگرفتگی معابر شهری با توجه به حجم بارش ها به ویژه در مناطق مرکزی ، جنوبی و شرقی خوزستان و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها تا اواخر هفته جاری دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبگرفتگی معابر شهری با توجه به حجم بارش ها به ویژه در مناطق مرکزی ، جنوبی و شرقی خوزستان و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها تا اواخر هفته جاری دور از انتظار نیست.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری بیان کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با تاثیر سامانه بارشی از امروز چهارشنبه شاهد ابرناکی و شروع بارندگی در سطح خوزستان هستیم؛ با تقویت این سامانه بارش های فراگیری تا اواخر روز جمعه در تمام نقاط خوزستان همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش باد متوسط تا شدید قابل انتظار است.

وی افزود: اوج بارش ها از اواسط امروز تا اواسط وقت فردا پنجشنبه و بیشترین حجم بارندگی در مناطق شمال ، شمال شرق، جنوب شرق و شرق خوزستان خواهد بود؛ در این مدت شمال غرب خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بهبهان با ۲۳.۳ و بستان با ۴.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند.حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۶.۴ و حداقل ۷.۷ درجه سانتیگراد ثبت شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به تقویت و ورود سامانه بارشی فراگیر و هسته های بارشی بیش از ۱۰۰ میلیمتر در برخی از نقاط استان از روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر کرده است.

بر اساس این گزارش رکورد میزان بارندگی سامانه موثر بارشی گذشته، در ایستگاه باران سنج قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا با ۱۰۱.۵ میلیمتر ثبت شد.